محصولات زیبایی

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن چقدر است؟ تعداد جلسات لیزر پایین تنه چقدر است؟ + نتایج آن

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن چقدر است؟ 

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن چقدر است؟ این همیشه برای خیلی ها جای سوال است که با چند جلسه لیزر کردن می توان از شر موهای زائد بدن خلاص شد؟ البته ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه عوامل و متغیرهایی در رفع موهای زائد دخیل هستند.

به صورت کلی اگر عملکرد و کارکرد دستگاه لیزر مو زائد را برای شما بخواهیم در یک جمله بیان نماییم، باید به این نکته خیلی مهم اشاره کنیم که اگر به طور ملموس و قابل فهم برای شما بخواهیم توضیح بدهیم این است که نور دستگاه های لیزر باید به یک جسم برخورد داشته باشند تا بتوانند در آن نفوذ کرده و آن را از بین ببرند.

پس متوجه شدیم که موهای زائد بدن هر شخصی که تیره تر و رنگ پوست بدن روشن تر باشد برخورد نور لیزر به مو راحت تر و قابل پذیرش تر خواهد بود و در نتیجه از بین بردن آن نیز زودتر و راحت تر انجام می شود.

پس می توان از این توضیحی که داده شد متوجه تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن شد. البته این را هم نباید فراموش کنیم که حجم و گسترگی محل لیزر و پرپشت بودن موها نیز یکی دیگر از عواملی است که تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن را می تواند افزایش دهد.

هر چه تعداد موهای بدن زیادتر باشد و محل وسیع تری را بخواهیم لیزر نماییم، در نتیجه تعداد شات هایی که برای از بین بردن آن ها نیاز است بیشتر خواهد بود و این زمینه را برای افزایش تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بیشتر می کند.

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن

تعداد جلسات لیزر پایین تنه چقدر است؟

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن مخصوصاً برای موهای پایین تنه نیاز است، بستگی به حجم موهای زائد و نوع رنگ موها در آن ناحیه دارد. ولی به طور کلی در این نواحی احتیاج به ۴ الی ۵ جلسه برای لیزر کردن و از بین بردن موهای آن نواحی مورد نیاز می باشد.

خیلی از خانم هایی که به دنبال حذف موهای زائد نواحی پایین تنه خود هستند می خواهند بدانند بعد از لیزر موهای پایین تنه ظرف چه مدتی دوباره شاهد رشد این موها هستند؟

در خصوص رشد مجدد موهای این نواحی باید گفت که بعد از ۴ تا ۵ جلسه می توان شاهد ریزش ۹۰ درصد از موهای زائد ناحیه پایین تنه بود و بعد از این مدت شاید بتوان گفت که ۱۰ درصد از این موهای زائد بتوانند رشد اندکی داشته باشند.

از دیگر عواملی که در تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد تاثیر گذار است چیست؟

یکی دیگر از عواملی که در تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن موثر است سن افراد می باشد. سن یکی از عوامل مهم و قابل درک برای تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد می باشد.

به نظر می رسد هر چقدر سن بالاتر رود از تعداد موها کاسته شده و موها به سمت نازک شدن و سست شدن پیش می روند و می توان در تعداد جلسات کمتری آن ها را از بین برد.

پیاز مو در سنین بالاتر فعالیت کمتری دارد و از ضخامت و رشد طولی مو در سنین بالا کاسته شده و می توان به کمتر شدن موهای زائد در دهه پنجم زندگی به بالا امیدوار شد.

پس به این نتیجه رسیدیم که هر چه به سمت پیری برویم از حجم و ضخامت موهای زائد کاسته می شود و می توان در جلسات کمتری نسبت به رفع آن ها اقدام نمود.

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن

چرا لیزر از دیگر روش های از بین بردن مو، آسان تر و قابل قبول تر است؟

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن چقدر است؟ در بررسی هایی که انجام شده تراشیدن موهای زائد بدن در هر هفته دو بار نیاز است و این مقدار را اگر در ماه و در سال ضرب کنیم عددی چه بسا خیره کننده و پر دردسر و هزینه بر و همچنین آسیب زا می باشد. عمل تراشیدن مو می تواند به بافت پوست ضرر جبران ناپذیری بزند.

یکی ار راه های از بین بردن موهای زائد بدن لیزر کردن آن آست که هم مقرون به صرفه است و هم با دستگاه های جدیدی که در این زمینه تولید شده است بی ضرر و عیر تهاجمی می باشند.

با استفاده از این دستگاه ها این اطمینان خاطر بوجود می آید که بتوان در کمترین زمان ممکن بیشترین نتایج را پدید آورد.

با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد که می توان برای جاهای مختلف بدن به صورت علمی و برنامه ریزی شده استفاده نمود، می تواند خیال استفاده کننده را برای چندین ماه و در مواردی نیز برای همیشه از شر موهای زائد خلاص و راحت گردد.

چرخه رشد مو در بدن انسان به چه شکلی است و چه موقع باید برای لیزر کردن آن ها اقدام نمود؟

معمولاً تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن که لازم است انجام شود و چرخه رشد موهای زائد بدن انسان شامل چهار مرحله می باشد که عباتند از:

۱- مرحله آناژن(مرحله رویش) که در این مرحله موها در حال فعالیت هستند و فولیکول های مو در حال تکمیل مراحل رشد و نمو مو می باشند.

۲- مرحله کاتاژن (مرحله انتقال) در این مرحله رشد مو به آرامی در حال توقف می باشد و به حالت اولیه اغما یا خواب و استراحت فرو می رود.

۳- مرحله تلوژن(استراحت مطلق) در این مرحله رشد مو کاملاً متوقف شده و مرحله رشد و پویایی به اتمام رسیده و مو به استراحت مطلق می رود.

۴- اگزوژن(ریزش) در این مرحله موهای زائد قوام و پیوند خود با ریشه را به آرامی از دست داده و شروع به ریزش می کنند.

بهترین زمان برای لیزر کردن موهای زائد زمان آناژن و یا زمان مرحله رویش و رشد آن می باشد. در این مرحله نور لیزر می تواند فولکول های فعال را در زیر پوست هدف قرار داده و آن ها از بین ببرند.

فواصل بین جلسات لیزر مو چقدر باید باشد تا تاثیر گذار بیشتری بوجود آید؟

به طور کلی تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن با برنامه ای که داده  می شود بین ۴ تا ۶ جلسه می باشد. این برنامه نیز خود به روزهای با فواصل زیاد طرح ریزی می شوند.

به علت اینکه موهای زائد باید در زمان رویش و یا زمان و مرحله آناژن مورد اصابت نور لیزر قرارگیرد و در این زمان است که فولیکول ها در دسترس و فعالیت هستند و می توان آن ها را حذف نمود.

در بین هر جلسه لیزر کردن معمولاً فاصله ۶ هفته ای برای لیزر قرار می دهند تا در مرحله بعد نیز بتوان موهای زائد را در مرحله رشد مورد اصابت نور لیزر قرار داد تا برنامه ریزش موها تکمیل شود.

در این جا باید بگوییم که نوع دستگاه لیزر نیز تفاوتی در زمان فاصله گذاری و تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد بدن ندارد. به عنوان مثال لیزر کردن موهای زائد با دستگاه لیزر تنتانیوم و یا با دستگاه دیگری مثل دستگاه لیزر الکس دایود هیچ مزیتی در زمان فاصله گذاری ندارد.

بخوانید
فرق اساسی و مهم در 2 روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا