محصولات زیبایی

فرق دستگاه دایود لیزر و الکساندرایت و ویژگی هر کدام با هم

فرق دستگاه دایود لیزر با الکساندرایت

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فرق دستگاه دایود لیزر و الکساندرایت و ویژگی هر کدام

فرق دستگاه دایود لیزر و الکساندرایت و ویژگی هر کدام چیست؟ با پیشرفت فناوری دستگاه های منحصر به فردی تولید شده است که هر یک دارای ویژگی های خاص می باشند.

لیزر دایود و لیزر الکساندرایت دو نمونه از دستگاه های پیشرفته در زمینه لیزر می باشند که ویژگی های منحصر به فردی دارند و هر کدام برای انجام  مراحلی از درمان و از بین بردن موهای زائد و دیگر موارد ساخته شده اند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

فرق دستگاه دایود لیزر و الکساندرایت و ویژگی هر کدام

فرق دستگاه  دایود لیزر و الکساندرایت

زیبایی و آراستگی و پاکیزگی سه امر اصلی و مهم به شمار می‌ روند که برای بسیاری از افراد، اعم از زن و مرد ملزوم بوده و رعایت آن جزئی از امور زندگی آن ها قرار گرفته است.

روش ها و سبک های بسیاری برای این سه امور نظریه‌ پردازی شدند و به مرحله انجام رسیده اند که یکی از آن ها انجام لیزر می باشد. ممکن است سوالی ایجاد شود که لیزر چه ارتباطی با پاکیزگی و زیبایی دارد؟

در این صورت باید بگوییم که دو نمونه از عواملی که سبب عدم پاکیزگی و همین طور عدم زیبایی می شوند به ترتیب موهای زائد و لکه های پوستی می باشند. از آن جا که لیزر به از بین رفتن موهای زائد و لکه ها نیز کمک می‌ کند، می ‌توان گفت یکی از طریقه های زیبایی و پاکیزگی، لیزر می باشد.

عملیات لیزر چگونه انجام می شود؟

لیزر شیوه ای نوین پاک سازی پوست می باشد که در مراکز بهداشتی و برخی از سالن های زیبایی انجام می شود. افرادی که قصد دارند مهارت یک تکنسین لیزر را داشته باشند، می بایست آموزش ‌های لازم آن را فرا گیرند.

لازم به ذکر است که آموزش‌ های لیزر مرتبط با دستگاه لیزر می باشد. از آن جا که چند دستگاه برای لیزر طراحی شده و تولید شده است که کاربرد متفاوتی دارند، آموزش های آن نیز متفاوت می باشد.

دستگاه های لیزر دارای اشعه های قوی و پر انرژی بوده اند که می بایست با دقت و توجه کافی با آن ها کار کرد؛ در غیر این صورت وارد شدن آسیب هایی به پوست ممکن خواهد بود.

همان طور که گفته شد، دستگاه لیزر در چند نوع با نام ‌های متفاوت تولید شده است؛ به عنوان مثال دو نمونه از آن دستگاه ها دستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت می باشند.

فرق دستگاه دایود لیزر و الکساندرایت و ویژگی هر کدام

دستگاه لیزر الکساندرایت

اولین نکته ای که در لیزر الکساندرایت به چشم می خورد، انواع مختلف آن می‌ باشند. به عنوان مثال دستگاه کوترا، دستگاه لیزر آریون، دستگاه آلما، گونه های مختلف این دستگاه هستند که هر یک دارای کاربردی منحصر به فرد می باشند.

لیزر الکساندرایت به گونه ‌ای طراحی شده است که به جوان سازی پوست نیز کمک خواهد کرد. این دستگاه دارای طول موج پر انرژی می باشد.

با طول موجی که مختص به این دستگاه است، معمولا برای پوست های سفید، گندم گون و در کل طیف پوست هایی که روشن هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو بهتر است برای پوست های تیره استفاده نشود، چرا که نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

دستگاه الکساندرایت قادر به بهبودی و درمان برخی از عارضه های موجود در پوست نیز می ‌باشد. به عنوان مثال در صورت کهولت سن معمولاً لکه هایی بر پوست نمایان می شوند که برای برخی از افراد مسن آزاردهنده می باشد، دستگاه لیزر الکساندرایت می تواند ابزار خوبی برای برطرف نمودن این لکه ها باشد. واریس و رگ های عنکبوتی، از دیگر مشکل های پوستی هستند که با الکساندرایت درمان خواهند شد.

برخی از لکه های پوستی را خود فرد بر روی بدن ایجاد می کند که بعد از مدتی ممکن است از وجود آن خسته شود، مثلاً طرح های تاتو نمونه ای از لکه هایی هستند که خود فرد آن ها را ایجاد می‌ کند که پاک کردن یا ریموو آن به وسیله دستگاه الکساندرایت انجام خواهد شد.

دستگاه دایود لیزر 

دستگاه لیزر دایود یکی از دستگاه های تولید شده، برگرفته از فناوری و تکنولوژی می باشد. یکی از کمک ‌هایی که تکنولوژی پیشرفته در این محصول به اقتصاد کرده است، استفاده به صرفه از برق می‌ باشد.

افزون بر آن این دستگاه به طوری تولید شده است که دارای سرعت عمل بالایی می باشد. تمامی دستگاه های لیزر دارای مقدار مشخصی طول موج هستند که دایود نیز از طول موجی به اندازه ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانو متر برخوردار می باشد.

انرژی زیادی که مختص به این دستگاه است، سبب ایجاد نکات مثبتی در این وسیله گشته است؛ به عنوان مثال انجام لیزر بر پوست های سیاه، سبزه و هر طیف رنگی که تیره می باشد توسط سایر دستگاه ها امکان پذیر نیست به طوری که نتیجه ی دل خواه حاصل نخواهد شد؛ اما لیزر دایود به دلیل برخورداری از انرژی زیاد این ناممکن را ممکن ساخته است. انتشار نور توسط دستگاه لیزر دایود سبب می شود که مو های زائد زیادی مورد هدف قرار گیرند.

فرق دستگاه دایود لیزر و الکساندرایت و ویژگی هر کدام

تفاوت بین دستگاه الکساندرایت و دستگاه دایود چیست؟

یکی از مهم‌ ترین فرق بین این دو دستگاه، کاربرد آن ها می باشد؛

  • به عنوان مثال لیزر الکساندرایت برای طیف پوستی روشن مناسب بوده در صورتی که لیزر دایود برای پوست های تیره نیز، مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
  • از طرفی هنگام استفاده از دستگاه دایود، از ژل استفاده می شود، در صورتی که در استفاده از لیزر الکساندرایت نیاز به استفاده از ژل نمی باشد.
  • طول موج دایود بیش تر از طول موج الکساندرایت بوده است، چرا که طول موج الکساندرایت ۷۵۵ نانو متر می باشد.
  • تاثیر گذاری لیزر الکساندرایت برای موهای کرکی و نازک، بیش تر از دستگاه دایود می ‌باشد؛ چرا که استفاده از دایود برای برخی از جنس های مو، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد کرد.
  • حس درد در ناحیه لیزر شده توسط دستگاه دایود زیاد تر از لیزر توسط دستگاه الکساندرایت می‌ باشد.
  • انجام لیزر با هر نوع دستگاهی عارضه هایی را به وجود می ‌آورد اما نکته ای که حائز اهمیت است این بوده که عوارض به جا مانده توسط دستگاه الکساندرایت کم تر از دستگاه دایود می باشد.
  • نتیجه مطلوب حاصل شده به وسیله دایود، با تاخیر بیش تری نسبت به دستگاه الکساندرایت صورت می ‌گیرد.
  • میزان کم شدن مو پس از لیزر با دستگاه دایود ۸۰ درصد بوده و با دستگاه لیزر الکساندرایت ۹۰ درصد می ‌باشد.

کلام آخر

مقصود از تهیه و جمع آوری مطالب این مقاله، آشنایی با انواع دستگاه لیزر و عنوان نمودن تفاوت بین آن ها بوده است.

بخوانید
آیا لیزر باعث سفید شدن موی سر می شود؟ | آیا لیزر موهای سفید بدن به سادگی امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا