محصولات زیبایی

اطلاعاتی در خصوص لیزر رفع لک و آکنه با لیزر | با چه لیزری لک و آکنه را درمان و برطرف کنیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اطلاعاتی در خصوص لیزر رفع لک و آکنه با لیزر

اطلاعاتی در خصوص لیزر رفع لک و آکنه با لیزر .لیزر رفع لک و آکنه یکی از موثر ترین راه ها برای داشتن پوستی روشن و صاف در ناحیه صورت می باشد. بروز لک و آکنه بنا به دلایل و عوامل مختلفی روی می دهند. عوامل هورمونی، سن، ارث، دوران بارداری، مصرف دارو، حادثه، بیماری، نور خورشید از جمله دلایل ایجاد لک و آکنه می باشند. هر نوع لک و آکنه ای که روی صورت ایجاد شود آزار دهنده و ناخوشایند است.

خوشبختانه اخیرا با پیشرفت فناوری در زمینه علوم پزشکی روش‌هایی برای رفع این عارضه ها ایجاد شده اند که مهم ترین آنها لیزر است. لیزر یکی این روش های موثر و کارآمد برای درمان لک و آکنه به شمار می آید.

اطلاعاتی در خصوص لیزر رفع لک و آکنه با لیزر

 

اهمیت درمان لک های پوستی با لیزر

لیزر رفع لک و آکنه در داشتن صورتی درخشان و زیبا اهمیت بسیاری دارد. گاهی اوقات به روش های مختلف می توان از بروز لک و آکنه جلوگیری کرد. مثلا مراقبت از پوست در برابر نور خورشید به وسیله کلاه و کرم های های ضد آفتاب، با این حال همیشه این امکان وجود نخواهد داشت. زیرا بعضی از این لک ها به دلیل زمینه های ژنتیکی، بارداری و یا تغییرات هورمونی ایجاد می شوند.

بخوانید
هایفوتراپی شکم چیست؟(هزینه، 5 مزایا، 6 معایب و نحوه انجام آن)

همچنین برخی لک ها نیز به دلیل بالا رفتن سن، مصرف دارو و بیماری های داخلی ایجاد می شوند. هر چند با درمان بیماری و قطع داروها ایجاد لک و آکنه ها متوقف می شوند اما ترمیم جای آن ها نیاز به درمانی موثر دارند. جهت رفع و ترمیم پوست و محو کردن لک و آکنه لیزر بهترین درمان می باشد.

مهم ترین مزیت استفاده از لیزر رفع لک و آکنه

مهم ترین مزیت استفاده از لیزر رفع لک و آکنه این است که لیزر تنها بر ناحیه تحت درمان متمرکز می شود. لازم به ذکر است که بافت های اطراف محل مورد نظر تحت تاثیر اشعه و پرتوهای لیزر قرار نگرفته و آسیبی متوجه آن ها نمی شود.

نکته: استفاده از لیزر برای رفع لکه و آکنه کمترین عوارض را برای بیمار در پی خواهد داشت. قرمزی پوست، تورم، سوزش و تورم غدد لنفاوی عوارض ناچیزی هستند که موقتی بوده و در سریع ترین زمان ممکن رفع می شوند.

از دیگر کاربردهای دستگاه لیزر رفع لک و آکنه

دستگاه لیزر رفع لک و آکنه علاوه بر رفع لکه های پوستی و آکنه کاربردهای مهم دیگری دارد که عبارتند از: ۱: رفع کک و مک و لکه های ناشی از بارداری

۲: رفع جای جوش و اسکار زخم ها

۳: پاک کردن انواع تاتو

۴: درمان ماه گرفتگی در نواحی مختلف بدن

۵: درمان و ترمیم ضایعات عروقی ایجاد شده بر روی پوست.

۶: درمان عوارض و عارضه های پوستی ناشی از بیماری واریس

۷: برداشت خال در نواحی مختلف بدن.

۸: درمان ترک های پوستی ناشی از تغییر وزن و بارداری

۹: کمک به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک

۱۰: لایه برداری پوست به صورت سطحی و عمقی.

بخوانید
رفع موهای زائد با لیزر دایود تعداد جلسات و نتیجه | جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد با دایود

۱۱: لیفتینگ و کشش پوست صورت

نحوه کار لیزر رفع لک و آکنه

لیزر رفع لک و آکنه به این صورت است که ابتدا اشعه لیزر را به نواحی مورد نظر انتقال می دهند. سپس در شرایطی کنترل شده لکه و آکنه های روی پوست تجزیه و تخریب می شوند. در حقیقت آن چه که تجزیه و تخریب می شود رنگدانه های موجود در لکه و آکنه ها می باشند.

برخورد پالس ها و پرتوهای انرژی لیزر باعث خرد شدن رنگدانه لکه های پوستی می شود. بر این اساس امکان از بین رفتن رنگدانه های خرد شده و رشد مجدد سلول های پوستی فراهم می شود. سلول های جدید، پوستی بدون رنگ دانه و لک و آکنه را به وجود می آورند.

انواع لیزر جهت رفع لک و آکنه

لیزر رفع لک و آکنه انواع متنوعی دارد که مهمترین و پرکاربردترین آن ها عبارتند از:

۱: لیزر فرکشنال: لیزر فرکشنال یکی از جدید ترین نوع لیزر های برای رفع لکه و آکنه ایجاد شده بر روی پوست است. این لیزر در درمان لک های قدیمی و مقاوم و رفع منافذ پوست و اسکار جوش کاربرد دارد.

۲: لیزر الکساندرایت: لیزر الکساندرایت یکی از پرکاربرد ترین نوع لیزر است که در برداشتن لکه های پوستی به وفور استفاده می شود. هرچند از این نوع لیزر اغلب در رفع موهای زائد استفاده می شود اما کاربرد آن برای رفع لک و آکنه را نباید دست کم گرفت.

۳: لیزر ان دی یاگ: این نوع لیزر یکی از پرکاربردترین لیزرها جهت درمان تغییر رنگ رنگدانه های پوست و لکه های پوستی است. علاوه بر آن از این نوع لیزر جهت لیفتینگ صورت و پاکسازی عمیق آن نیز استفاده می شود.

اطلاعاتی در خصوص لیزر رفع لک و آکنه با لیزر

 

استفاده از لیزر برای درمان لک و آکنه برای چه کسانی مناسب نیست؟

به طور کلی استفاده از لیزر رفع لک و آکنه برای افراد زیر توصیه نمی شود.

بخوانید
دستگاه ترامیدس تیکسل | 5 مزایا و 5 معایب دستگاه ترامیدس تیکسل

۱: در افراد مبتلا به بیماری های پوستی از قبیل لوپوس زیرا امکان تحریک پوست و عود و شدت گرفتن بیماری وجود دارد.

۲: جوانانی که در اوج جوانی به سر برده و پروسه ایجاد جوش در آن ها متوقف نشده است. به عبارتی دیگر در دوران فعال جوش دوران بلوغ هستند.

۳: افرادی که دارای پوستی تیره هستند بهتر است از انجام لیزر صرف نظر نمایند. این افراد در پوست خود دارای رنگدانه های پوستی بسیاری هستند و ممکن است بعد از انجام لیزر پوست بخشی از پوستشان تغییر رنگ دهد.

هزینه های لازم برای انجام لیزر رفع لک و آکنه

معمولا برای انجام لیزر رفع لک و آکنه نمی توان برآورد دقیقی از هزینه ها را انجام داد. زیرا میزان هزینه ها به موارد متعددی بستگی دارند. نوع پوست، نوع لیزر و کلینیک انتخابی از جمله مواردی هستند که در میزان هزینه ها تاثیر گذار می باشند. نکته مهم در رابطه با تعیین هزینه های مربوطه گستردگی عارضه و نواحی درگیر می باشند. هر چه نواحی درگیر گسترده و وسیع تر باشند قطعا هزینه های دریافتی از طرف پزشک نیز بالاتر خواهند بود.

سخن پایانی

هر چند استفاده از لیزر برای درمان لک و آکنه بسیار مفید و موثر می باشد اما نباید فراموش کنید که لیزر تنها راه درمان نیست. برای انتخاب بهترین روش درمان جهت رفع عارضه های یاد شده بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود.

در پایان توصیه ما برای خرید دستگاه لیزر مو با شرایط فروش بلند مدت می توانید محصولات ما را به عنوان یک دستگاه زود بازده و مقرون به صرفه در آرایشگاه ها و مراکز زیبایی خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا