محصولات زیبایی

دستگاه دایود لیزر  و کاربردهای آن در قرن حاضر | استفاده از لیزر دایود چگونه است بعلاوه کاربرد

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دستگاه دایود لیزر  و کاربردهای آن در قرن حاضر

دستگاه دایود لیزر  و کاربردهای آن در قرن حاضر .امروزه انواع متنوعی از دستگاه های لیزر در بازار موجود است که افراد بسته به نوع پوست و رنگ پوست خود، از آن استفاده می کنند. یکی از گزینه های موثر در این زمینه، دستگاه لیزر دایود است که در بسیاری از کلینیک های درمانی وجود دارد و از آن برای افراد استفاده می کنند و نتایج بهبود دهنده بالایی دارد. لیزرهای دیود به دلیل تراکم قدرت، قابلیت جابجایی و سایر عوامل دیگر، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. لیزرهای دیود امروزه بسیار محبوب شده اند. دلیل آن ساده است، چرا که به دلیل هزینه بالای قطعات آن، ساخت یک دیود لیزر به این آسانی نیست و حتی در حال حاضر فقط چند تامین کننده وجود دارد که در حال حاضر دیودهای لیزر با کیفیت بالا را تولید می کنند. در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این سیستم لیزر، لازم است بدانیم دستگاه لیزر دایود چیست و کاربردهای آن چگونه است؟

دستگاه دایود لیزر  و کاربردهای آن در قرن حاضر

موارد قابل توجه در بررسی دستگاه لیزر دایود و کاربردهای آن

دستگاه لیزر دایود دستگاهی است که با تابش اشعه نور به پوست، به حذف موهای زائد پوست می پردازد. این دستگاه توسط Robert N. Hall در اوایل دهه ۱۹۶۰ ساخته شده و از آنها به عنوان لیزرهای تزریقی نیز یاد می شود. دیودهای لیزر معمولاً از سه لایه ساخته می شوند (گاهی اوقات حتی از دو لایه) که در آنها مواد گالیم آرسنید (GaAs) با آلومینیوم، سیلیکون یا سلنیوم ترکیب می شوند و عملکرد خود را ایفا می کند.

  • دلایل رشد بیش از حد موهای زائد

عوامل ژنتیکی می توانند باعث رشد بیش از حد مو شوند.

بخوانید
دستگاه لیزر دایود ایده خوبی است جهت لیزر مو | آیا پیشنهاد استفاده از لیزر دایود گزینه مناسبی است؟

اختلالات غدد درون ریز. هورمون های آندروژن (مردانه) در زنان، موهای آنان را ضخیم می کند و این امر موجب رشد بیش از حد موهای زائد می شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

رشد مو می تواند به دلیل مصرف داروهای هورمونی، استروئیدها و همچنین داروهای ضد بارداری خوراکی افزایش یابد.

قومیت و تاریخ خانوادگی
  • بررسی انواع مختلف موهای زائد

موها دو نوع هستند، موهای ولوس یا کرکی و موهای انتهایی. موهای ولوس موهایی کوتاه، ظریف و غیر رنگدانه هستند که به هورمون ها پاسخ نمی دهند. موهای انتهایی، بلند و درشت با رنگدانه ملانین هستند که به هورمون ها پاسخ می دهند. در مورد طاسی در مردان، موهای انتهایی کوچک می شوند و به موهای ولوس تبدیل می شوند.

روش های موثر در از بین بردن موهای زائد با دستگاه دیود

دستگاه دایود لیزر  و کاربردهای آن در قرن حاضر

از زمان ساخت دستگاه لیزر دایود در سال ۱۹۹۷، به عنوان یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت، موجب شده لیزر موهای زائد به محبوب ترین درمان زیبایی در سراسر جهان تبدیل شود. لیزر موهای زائد برای کاهش موثر موهای زائد تا حد زیادی جایگزین روش های موقت مانند اپیلاسیون و اصلاح می شود. تکنیک های حرفه ای حذف مو شامل، الکترولیز و لیزر موهای زائد است که رشد مجدد مو را در ناحیه تحت درمان از بین می برد یا به طور قابل توجهی موهای زائد را کاهش می دهد.

الکترولیز، اگرچه برای از بین بردن موهای زائد موثر است، اما یک فرآیند خسته کننده و تهاجمی است که باعث ناراحتی و درد در افراد می شود و در برخی موارد ممکن است به بی حس کننده موضعی نیاز باشد. موهای زائد توسط انرژی گرمایی یا شیمیایی حذف می شوند، بنابراین این یک روند آهسته است که فقط می توان همزمان مناطق کوچک را درمان کرد. اگرچه نتایج الکترولیز در طولانی مدت موثر است، اما ممکن است جای زخم و تغییر در رنگدانه به عنوان یک اثر پس از آن رخ دهد. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۰ در ترکیه انجام شد، نشان داد که لیزر درمانی موهای زائد، شصت برابر سریع تر، بهتر و قابل اعتمادتر از الکترولیز است.

بخوانید
نکات جالب در خصوص لیزر موهای زائد در فصل گرم | لیزر موهای زائد در فصل گرما چگونه است؟

برای كاهش موثر موهای زائد، باید فولیكول های انتهایی مو به طور كامل غیرفعال شوند و از رشد بیشتر مو جلوگیری كنند. در عوض می توان آنها را به موهای نازک ولوسی تبدیل کرد که مشکلی برای زیبایی ایجاد نمی کنند. رشد مو در بدن ما در چرخه های مکرر اتفاق می افتد. در هر لحظه از زمان، فولیکول های مو در یکی از سه مرحله به نام آناژن، کاتاژن یا تلوژن قرار دارند. آناژن مرحله رشد فعال با رنگدانه ملانین است. کاتاژن مرحله ای است که در آن مو نه رشد می کند و نه می ریزد و تلوژن شامل ریزش مو است. استفاده از دستگاه لیزر دایود موجب می شود، فولیکول های فعال مو را در مرحله آناژن هدف قرار دهد، قبل از اینکه رشد مو کاملاً متوقف شود، درنتیجه، تمام فولیکول های مو در یک ناحیه خاص از پوست باید چندین بار تحت لیزر قرار بگیرند تا تمام موهای زائد حذف شوند.

دستگاه دایود لیزر  و کاربردهای آن در قرن حاضر

اصل اساسی لیزر موهای زائد فوتوترمولیز انتخابی است. ملانین یک رنگدانه تیره است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و مسئول رنگ پوست و مو است. دستگاه لیزر دایود، ملانین تیره در فولیکول مو را هدف قرار می دهد بدون اینکه روی پوست تأثیر بگذارد. ملانین با سرعت و شدت زیادی انرژی لیزر را جذب می کند. انرژی نور به انرژی گرمایی تبدیل می شود که فولیکول مو را از بین می برد. در اوایل، فقط موهای تیره روی پوست روشن یا قهوه ای می توانستند با لیزر به طور موثری از بین بروند، اما تجهیزات امروزی نیز می توانند روی موهای تیره در افراد پوست تیره نیز کار کنند. همه لیزرها نمی توانند در انواع مختلف پوست استفاده شوند، لذا مشورت با کارشناسان متخصص در این حوزه، به افراد کمک می کند هم نوع پوست ورنگ پوست خود را تشخیص دهند و هم دستگاهی متناسب با پوست خود که عملکرد بالایی روی پوست آنان داشته باشد، انتخاب کنند. امروزه بسیاری از کلینیک های پزشکی در حال استفاده از دستگاه های مختلف لیزر بر روی پوست های مختلف هستند، درنتیجه برای دستیابی به نتایج منحصر به فرد روی پوست خود، باید سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که مطابقت بیشتری با پوست شما داشته باشد؛ که در اینجا دستگاه لیزر دایود، به دلیل کاربردهای درمانی موثر آن و هم چنین سازگاری با انواع مختلف پوست، بسیار حائز اهمیت است.

بخوانید
باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد چیست؟ 7 مورد از باورهای غلط درباره مضرات لیزر مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا