محصولات زیبایی

عوارض لیزر مو و درمان سوختگی با لیزر تقلبی و فیک | لیزر تقلبی و فیک چه عوارضی بر بدن دارد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

عوارض لیزر مو و درمان سوختگی با لیزر تقلبی و فیک

عوارض لیزر مو و درمان سوختگی با لیزر تقلبی و فیک .می دانیم که لیزر موهای زائد دارای عوارضی است که در این متن قرار است در خصوص عوارض لیزر مو و درمان سوختگی با لیزر مواردی را عنوان کنیم.

عوارض لیزر مو و درمان سوختگی با لیزر تقلبی و فیک

عوارض لیزر مو کدام است؟

ممکن است در انجام روش درمانی لیزر مو عوارضی متوجه افراد شود. لیزر مو دارای عوارضی است که گاهی این عوارض ممکن است برای فرد خطرناک باشد. همچنین ممکن است این عوارض به دلیل عدم توانایی و آگاهی اپراتور دستگاه از نحوه کارکرد دستگاه به وجود بیاید. یا اینکه عوارض لیزر به دلیل عدم توجه به موارد قبل و بعد از انجام لیزر و رعایت آن باشد. به هر حال سوختگی، قرمزی پوست، تورم و … از عوارض های پوستی ناشی از لیزر می باشند. عمدتا عوارض لیزر مو موقتی است و به مرور در طی چند روز برطرف خواهد شد.

بدترین عوارض لیزر مو را بشناسید

همانطور که گفته شد لیزر موهای زائد ممکن است شامل التهاب و قرمزی پوستی شود. همچنین از عوارض لیزر مو پوسته پوسته شدن پوست می باشد که با انجام یک سری مراقبت های لازم این عوارض کاملا برطرف خواهند شد.

از دیگر عوارض لیزر آسیب دیدگی چشم ها می باشد. دستگاه های لیزر مو دارای اشعه های قوی هستند که برای چشم ها بسیار مضر می باشند. در صورت استفاده نادرست از این دستگاه آسیب جدی به چشم وارد خواهد شد. در لیزر صورت عمده این عوارض خود را نشان خواهد داد.

بخوانید
دستگاه لیزر دایود ایده خوبی است جهت لیزر مو | آیا پیشنهاد استفاده از لیزر دایود گزینه مناسبی است؟

اما بدترین نوع عارضه لیزر مو سوختگی است. درمان سوختگی با لیزر یکی از موارد مورد سوال بسیاری از افراد است که درگیر این عارضه شده اند. البته سوختگی های به وجود آمده ناشی از لیزر از نوع سوختگی های درجه یک می باشند. سوختگی درجه یک خفیف ترین نوع سوختگی است. به هر حال فرد در این حالت بسیار ناراحت است و احساس سوزش و درد خواهد کرد. لذا به فکر راه های درمان سوختگی می باشد.

راه های درمان سوختگی با لیزر

عوارض لیزر مو و درمان سوختگی با لیزر تقلبی و فیک

در صورتی که فرد دچار عوارض لیزر مو شود و پوست وی دچار سوختگی شده باشد باید درمان سوختگی را سریعا انجام دهد. لازم است در همان لحظات اولیه که احساس سوختگی در فرد به وجود آمد ناحیه مورد درمان و سوختگی را خنک کند. استفاده از پماد سوختگی و زینک اکسید و و ضد آفتاب فراموش نشود.

به هیچ عنوان نباید به پوست فشار وارد نمود. استفاده از قرص های مسکن نیز در کاهش درد بسیار موثر هستند. ایبوپروفن در تسکین احساس درد موثر است. استفاده از یخ و آب سر برای کاهش حرارت پوست یکی از عمل های نادرست است که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند.

در حالتی که بر روی پوست تاول ایجاد شود نباید به آن دست زد. تاول و سوختگی را نباید در معرض آفتاب و نور مستقیم قرار داد زیرا موجب تشدید اثرات سوختگی خواهد شد.

زمان بهبود عوارض لیزر مو و درمان سوختگی با لیزر

در صورت به وجود آمدن عوارض لیزر مو و سوختگی سطح پوست، روش های درمانی فوق الذکر را به علاوه توصیه های پزشک را باید جدی گرفت. در حالتی که درمان به موقع و درست انجام شود زمان بهبودی سریع تر خواهد بود. این زمان از سه روز تا ۲۰ روز طول خواهد کشید.

بخوانید
دستگاه هایفو اولترافورمر چیست؟ قیمت دستگاه هایفو اولترافورمر

راه های جلوگیری بروز عوارض لیزر مو و سوختگی با لیزر

گفته شد که در صورت استفاده درست از دستگاه لیزر مو و انتخاب طول موج مناسب پوست فرد دچار عوارض لیزر مو مانند سوختگی نخواهد شد. البته که گاهی پوست های مورد درمان بسیار حساس هستند. افرادی که دارای چنین پوستی هستند بایستی ناحیه کوچکی را برای درمان تست کنند.

حتی در صورت به وجود آمدن سوختگی برای جلوگیری از بروز تاول باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرد. یکی از توصیه ها برای جلوگیری از بروز سوختگی رعایت فواصل زمانی تعیین شده توسط پزشک برای انجام لیزر درمانی می باشد. اپراتور های حرفه ای و آموزش دیده و تحت نظر پزشک متخصص برای بررسی نوع پوست و رنگدانه های آن از طول موج های مناسب استفاده خواهند کرد.

علاوه بر آن زمان و نوع استفاده بنا بر وضعیت بیمار مانع از بروز سوختگی خواهد شد. پس لازم است تا افراد برای انجام لیزر مو حتما به کلینیک های معتبر مراجعه کنند. کلینیک های معتبر دارای دستگاه های لیزر با کیفیت هستند. دستگاه های معتبر دارای سیستم های خنک کننده قوی می باشند که مانع از سوختگی خواهند شد.

همچنین مراکز معتبر از اپراتور های آموزش دیده و دستگاه های مناسب استفاده خواهند کرد. پس نباید به هیچ عنوان نگران عوارض لیزر و سوختگی پوست بود.

درمان عوارض لیزر مو و درمان تاول ناشی از سوختگی

ممکن است یکی از عوارض لیزر مو بروز تاول ناشی از سوختگی باشد. درمان تاول کمی مشکل تر به لحاظ صبر و حوصله در درمان می باشد. برای درمان تاول لیزر مو باید ناحیه تاول زده شده را تمیز نگه داری کرد. سپس استفاده پماد آنتی بیوتیک مانع از عفونت تاول ها می شود.

بخوانید
رفع موهای زائد با لیزر دایود تعداد جلسات و نتیجه | جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد با دایود

چنانچه فرد دارای پوست تیره باشد نور لیزر توسط رنگدانه های پوست جذب خواهد شد در نتیجه منجر به تاول و سوختگی می شود. یا چنانچه دستگاه دارای درجه حرارت زیادی باشد ممکن است پوست اطراف ناحیه را بسوزاند.

در پوست های سفید نیز امکان سوختگی و تاول نیز وجود دارد. به این صورت که سیستم دفاعی بدن برای بهبود سوختگی مقداری آب در ناحیه جمع خواهد شد که در نهایت به تاول تبدیل می شود.

اقدام مناسب در صورت عدم بهبودی سوختگی با لیزر

در صورتی که عوارض لیزر مو و سوختگی با لیزر رخ بدهد و با به کار بردن راه های درمان همچنان آثار آن بر پوست به جا بماند باید چه اقدام مناسبی را برای رفع آن انجام داد؟ ممکن است جای سوختگی صورت لک شود که به راحتی قابل درمان می باشد. استفاده از کرم های ترکیبی خاص و سایر مراقبت ها برای کلاژن سازی پوست می تواند آثار سوختگی را به کل از بین برد.

سخن آخر؛

درمان عوارض لیزر مو یکی از دغدغه های افرادیی است که دچار عوارض خفیف تا سوختگی سطحی پوست شده اند. برای جلوگیری از بروز عوارض حتما در خصوص کلینیک مد نظر تحقیق کنید. از کیفیت دستگاه و توانایی اپراتور دستگاه مطمئن شوید. در نهایت می توان با انجام مراقبت های قبل و بعد درمان عوارض را به صفر رساند.توصیه ما خرید دستگاه لیزر موهای زائد از شرکت های معتبر و شناخته شده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا