محصولات زیبایی

هر چیزی که در خصوص لیزر موهای زائد نیاز دارید در این مقاله هست | راه رفع موهای زائد چیست؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

هر چیزی که در خصوص لیزر موهای زائد نیاز دارید در این مقاله هست

هر چیزی که در خصوص لیزر موهای زائد نیاز دارید در این مقاله هست .عمل لیزر رفع موهای زائد من جمله خدمات پوستی و زیبایی به شمار می آید که فقط بایستی در مراکز تخصصی پوست و مو صورت گیرد و پزشکان عمومی به هیچ وجه اجازه ندارند که از لیزر های قدرتمند نظیر دستگاه لیزر الکس دایود استفاده کنند. شیوه کارکرد لیزر بدین گونه است که، نور لیزر با فرکانس ویژه ای در مدت زمان اندک و مشخص به روی پوست و موهای موجود بر روی آن تابیده می شود. این نور جهت دستیابی به اثربخشی ایده آل روی یک بخش از بافت پوست و با کمترین اثر در بافت پیرامون به صورت صحیح تنظیم می شود.

در پروسه از بین بردن موهای زائد توسط این روش، اشعه نور از دستگاه لیزر تابیده شده و پس از آن به وسیله پیگمنت های مو جذب می شود. این نور در زمان جذب و گذر از مسیر مو به حرارت تبدیل شده و پس از آن حرارت بر روی سلول های بنیادی اثر می گذارد. در پیازچه مو ها خیلی فوری تبخیر رخ می دهد و به عبارتی می سوزند و بدین صورت دیگر نمو نمی یابند. جهت حذف سلول های بنیادی ضروری است پیاز سلول بنیادی که در آن خون توسط اکسیژن، موها را تغذیه می کند و سلول های اصلی که وظیفه ترمیم موها را برعهده دارند بایستی سوزانده شوند. بدین ترتیب حرارت ایجاد شده به وسیله لیزر در ساقه و پیاز مو به دمای تقریبا ۷۰ درجه می رسد.

مزایای عمل لیزر رفع موهای زائد

قطعا آن چیزی که سبب معروفیت عمل لیزر رفع موهای زائد نسبت به سایر روش ها برای از بین بردن موهای زائد می شود، مزایای بسیار آن می باشد. عمده ترین مزایای عمل لیزر عبارتند از:

بخوانید
تشخیص بهترین دستگاه برای لیزر پوست های سبزه و گندمی | لیزر خوب برای پوست گندمی چیست؟

•این یک حقیقت است که با بکارگیری این روش، بصورت دائمی از رشد مجدد موهای خود خلاص نمی شوید ولی این روش یکی از مطلوب ترین شیوه هایی است که شتاب رشد مو را خیلی کاهش می دهد و در قیاس با دیگر روش ها اثربخشی بیشتری بر کاهش حجم موهای اضافی دارد.

•درد حاصل از این عمل خیلی کم است و نباید از این لحاظ نگرانی داشته باشید. در حقیقت درد آن مابین ژیلت و اپیلاسیون می باشد. اگرچه پیش و پس از این کار بی حس کننده هایی نظیر یخ را بکار میبرند تا درد حاصل از آن کاهش یابد. همواره این درد پس از هر جلسه درمانی کمتر و کمتر می شود.

•از مزایای عمل لیزر رفع موهای زائد و اضافی می توان به این مورد اشاره کرد که این کار برای همه قسمت های بدن قابل استفاده است و به آسانی می توانید این کار را حتی بر روی قسمت های غیر قابل دسترسی هم انجام داد. در این صورت هیچ نوع محدودیتی ندارد و به آسانی نقاط متنوع بدن را تحت الشعاع قرار می دهد.

هر چیزی که در خصوص لیزر موهای زائد نیاز دارید در این مقاله هست

عوارض عمل لیزر رفع موهای زائد

بعضی از اشخاص به عوارض خطرناک عمل لیزر رفع موهای زائد فکر می کنند ولی مطمئن باشید که این عمل هیچ نوع عوارض ترسناکی ندارد.

بیشتر اشخاص که این عمل را انجام می دهند همواره این روش را سالم و بدون ریسک می دانند. ظاهرا هیچ خطری در دراز مدت شخص را تهدید نمی کند. در حین حال شمار کمی از اشخاص، عوارض احتمالی اندکی پس از این کار را تجربه می کنند این عوارض عبارتند از:

•،تحریک و قرمزی پوست

این عمل سلول های بنیادی را از بین می برد، بدن در برابر آن عکس العمل نشان می دهد و در خیلی از اشخاص نشانه هایی چون تحریک و قرمزی پوست در ناحیه لیزر شده بروز می دهند. احساس سوزش، التهاب، خارش و حساسیت، و حتی ورم هم امکان دارد ایجاد شود.

تحریک و قرمزی پوست یکی از مرسوم ترین عوارض حاصل از لیزر موهای اضافی است، اگرچه در اکثر مواقع، موقت می باشند ولی عدم تجربه و مهارت کافی در بکارگیری از سیستم لیزر به وسیله پرسنل می تواند این عارضه را طولانی تر کند.

بخوانید
دستگاه لیزر موتوس ay | دستگاه لیزر موتوس اورجینال ay با تکنولوژی move بعلاوه مشخصات

پوست قسمت مورد درمان امکان دارد نرم کننده و شکننده به چشم آید. برای کم کردن عکس العمل پوست در زمان این کار ، متخصصان پوست امکان دارد از بی حسی استفاده نمایند. نشانه های تحریک در طی مدت کوتاهی پس از آغاز واکنش اولیه و همواره چند ساعت پس از عمل کم می شوند و یا بطور کامل رفع می شوند.

هر چیزی که در خصوص لیزر موهای زائد نیاز دارید در این مقاله هست

•پوسته پوسته شدن

در بعضی از اشخاص عوارض این کار به شیوه پوسته پوسته شدن، قسمت تحت الشعاع لیزر بروز می دهند. این عوارض هر چند یک ناراحتی و مسئله جزئی به چشم می آید ولی امکان دارد نامطلوب باشد. این عارضه اغلب منتهی به ایجاد زخم هایی در سطح پوست می شود.

متخصص بایستی قبل از اینکه شروع به این کار نماید از حساس بودن پوست شخص آگاهی داشته باشد و قبلا آن را تست کرده باشد تا درجه تابش دستگاه را با میزان حساس بودن پوست تنظیم نماید.

•زخم اسکار

در موارد کمی از این عمل در قسمت تحت درمان، زخم ایجاد می شود که اغلب اوقات جای این زخم به شکل اسکار بر روی پوست به جا می ماند. دلیل این مسئله بکارگیری نادرست از دستگاه لیزر به وسیله پرسنل می باشد.

•جوش و آکنه

از وظایف مو، حفاظت از پوست در مقابل باکتری ها می باشد. همچنین غده های سباسه یا چربی پوست را پاکیزه و باز نگه می دارند. از عوارض عمل لیزر رفع موهای زائد می تواند، بروز جوش و آکنه به ویژه در پوست مربوط به پشت، زیر بازو و ناحیه تناسلی باشد. جهت برطرف نمودن این مسئله، متخصص زیبایی یا لیزر امکان دارد بکارگیری از کرم های ویژه را پس از این عمل توصیه کند.

•هایپرتریکوز یا پرمویی

پژوهشات اخیر حاکی از آن است که دلیل عمده تحریک نمو موها و پر مویی پس از لیزر بکارگیری نامطلوب از لیزر به وسیله پرسنلی است که، این عمل را انجام می دهد. تحریک گرما می تواند سلول های بنیادی پنهان و غیر پویا را فعال نموده و سبب اخذ مقادیری از نیرو به وسیله موهای نازک و ظریف شود. اگر نیروی بکار برده شده در عمل لیزر رفع موهای زائد و اضافی کمتر از میزان انرژی بهینه و دلخواه باشد، به علت کافی نبودن حرارت و انرژی سلول های بنیادی به صورت کامل موهای زائد از بین نمی روند. در چنین وضعیتی سلول های بنیادی جهت بازسازی صدمه وارد شده، آغاز به کار نموده و خود را تقویت و ترمیم می کنند و منتهی به بالا رفتن رشد موها و ایجاد پدیده هایپرتریکوز می شود.

بخوانید
دستگاه لیزر دایود ایده خوبی است جهت لیزر مو | آیا پیشنهاد استفاده از لیزر دایود گزینه مناسبی است؟

به همین علت است که این عمل جهت از بین بردن موهای نازک و ظریف پیشنهاد نمی شود و نیز لازم است به یک مراکز زیبایی موثق در این حیطه مراجعه نمایید.

•تغییر رنگ پوست

در بعضی از اشخاص عوارض عمل لیزر رفع موهای زائد به شکل تغییر رنگ اندک در پوست قسمت های تحت درمان دیده می شود. به این شکل که رنگ پوست اندکی تیره تر یا روشن تر از رنگ عادی پوست بدن می شود. اشخاصی که دربردارنده پوست روشن تری می باشند همواره رنگ پوست شان تیره تر می شود. اشخاصی که پوست تیره ای دارند اکثرا رنگ پوست در قسمت لیزر شده روشن تر میشود. اگرچه این تغییر رنگ غیر طبیعی پوست به مرور زمان و کم کم رفع می شود. علت عمده تیره تر شدن پوست افزایش پیگمنت ملانین به دلیل ایجاد بیش از اندازه آن به وسیله سلول های ملانوسیت پوست و یا حادثه هیپرپیگمانتاسیون می باشد.

برخی اوقات رفع شدن این تغییر رنگ پوست تقریبا ۳ ماه یا در مواردی ۶ الی ۸ ماه زمان می برد. و دلیل عمده روشن تر شدن رنگ پوست به علت لیزر آن است که، امکان دارد پرتو های نور لیزر در عوض اینکه به وسیله سلول های بنیادی مو جذب شود در ساختار پوست اثر می گذارد و در نهایت سلول های ملانوسیت از بین می روند و پیگمنت ایجاد می کنند. این شرایط باعث کاهش ایجاد پیگمنت و ظهور پدیده هیپرپیگمانتاسیون و روشن تر شدن رنگ پوست به صورت غیر عادی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا