محصولات زیبایی

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد چیست؟ ۷ مورد از باورهای غلط درباره مضرات لیزر مو

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد چیست؟

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد که به اشتباه و از روی عدم آگاهی بعضی ها فکر می کنند که دارای مضرات زیادی می باشد، در این مقاله به صورت شفاف و بدون اغراق شرح خواهیم داد.

خیلی از افراد بر این باورند که لیزر کردن موهای زائد بدن سرطان زا است و بدن را به این بیماری مبتلا می کند. اما این را باید بگوییم که استفاده از این دستگاه قدمتی دویست ساله دارد.

اولین بار غلط، بیماری زاد بودن این روش است

اولین باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد این است که دستگاه های لیزر همگی دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA می باشد و همچنین سازمان های بهداشت اروپا نیز تمامی این دستگاه را از لحاظ ایمنی راستی آزمایی کرده است. از لحاظ ایمنی و عدم داشتن ضرر برای دستگاه های لیزر مو اثبات شده است .

تاکنون گزارشی که نشانگر ابتلا به بیماری برای کسانی که از این نوع دستگاه ها استفاده نموده اند، جایی ثبت نشده است. این ادعا که استفاده از دستگاه های لیزر مو آیا سرطان زا است و بیماری ایجاد می کند قابل دفاع نیست و می توان آن را با دلایل محکم رد کرد.

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

دومین باور غلط، عدم کارایی و برگشت پذیری پس از لیزر کردن مو است

از دومین باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد که بیشتر بر سر زبان ها افتاده و از آن صحبت می شود، این است که بعد از گذشت مدتی از لیزر موهای زائد، برگشت پذیری این گونه موها وجود دارد.

طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، طول دوران رشد موهای زائد در سه مرحله اتفاق می افتد. در بخش آناژن که چیزی در حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد از رشد موهای زائد در این زمان اتفاق می افتد، می توان با تمرکز نور لیزر بر فولیکوهای ریشه مو، آن ها را از بین برد.

در فاز و یا بخش دیگر از فرایند رشد مو کاتاژن و یا رشد موقت که رشد مو متوقف شده و ارتباط بین فولیکول مو با پیاز مو قطع شده است، این مقدار می تواند تا ۵ درصد از موهای زائد را شامل شود.

در فاز سوم که تلوژن نام دارد، فولیکول ها در حال استراحت هستند و هیچ موی زائد فی الحال وجود ندارد. به همین علت است که هیچ وقت لیزر موهای زائد، ۱۰۰ درصد نیست.

حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد از موهای زائدی که لیزر شده اند، دیگر رشد نمی کنند و آن ده الی پانزده درصد نیز مربوط به موهای زائدی هستند که در حالت خواب بوده اند و بعد از لیزر موها، رشد کرده اند.

سومین باور غلط، درد زیاد و یا تاول و سوختگی بعد از لیزر موهای زائد است

از سومین باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد این است که در ذهن ها باقی مانده است و شاید مربوط به کسانی باشد که یا از پزشک پوست و موی ناآشنا به دستگاه لیزرمو استفاده کرده اند و یا از دستگاه های لیزر فیک بهره برده اند. ولی در کل استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم استاندارد که از تکنولوژی کلدینگ و هوای سرد استفاده می کنند، بدون درد و حساسیت، می توان استفاده نمود.

دستگاه های لیزر موهای زائد استاندارد که از مراکز تولید و فروش دستگاه لیزر مو زائد در تهران و یا در مراکز استان ها که دارای نمایندگی هستند، می توان استفاده نمود. این مراکز دارای مجوز و دارای کد نمایندگی شرکت سازنده این دستگاه ها می باشند. ضمانت دستگاه و خدمات پس از فروش ده ساله نشانگر اصالت این مراکز می باشد.

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

چهارمین باور غلط، عدم کارایی این قبیل دستگاه ها برای تیره پوستان است

از چهارمین باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد این است که خیلی ها فکر می کنند، عدم کارایی لیزر مو برای تیره پوستان و یا برای کسانی که پوستشان سفید نیست کارایی ندارد، باور اشتباهی است.

تقریباً یک دهم از جمعیت کره زمین دارای پوستی تیره هستند و خیلی از این افراد از دستگاه لیزر پلاتینیوم مطمئن و استاندارد به خوبی استفاده کرده اند و یا در حال استفاده هستند.

این افراد بر اساس رنگ پوست و نوع موی زائد خود از دستگاه لیزر مو مختص به آن استفاده می کنند. در گذشته در خصوص رنگین پوستان مقداری اختلال در رفع موهای زائد وجود داشت ولی امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی این مورد نیز رفع گردیده است.

پنجمین باور غلط، هزینه های زیاد آن است

از پنجمین باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد این است که بعضی ها لیزر موهای زائد بدن را هزینه بر می دانند.

این عزیزان نمی دانند که هر بار که از وسایلی از قبیل تیغ یا سه تیغ و شیو کردن و یا اپیلاسیون و روش های قدیمی و منسوخ شده که هر هفته و یا هر دو هفته یک بار باید انجام دهند، چقدر هزینه دارد.

هزینه کردن برای لیزر موهای زائد به نظر کارشناسان هزینه کردن نیست، در حقیقت پس انداز کردن است. شما برای همیشه و یک بار یک مبلغ خاص و ثابتی را برای لیزر موهای زائد خود پرداخت می کنید و در عوض برای تمام عمر خود با موهای زائد خود خداحافظی خواهید کرد.

اگر هزینه های پنج سال برای از بین بردن موهای زائد خود را که از روش قدیمی و سنتی و با استفاده از تیغ و یا سه تیغ و شیو کردن و اپیلاسیون که دائمی هم نیستند و همیشه باید انجام دهید، حساب کنید، رقمی بیشتر از لیزر کردن موهای زائد با دستگاه لیزر مو استاندارد برای شما چندین برابر بیشتر هزینه دارد و همیشگی نیز نیست.

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

ششمین باور غلط، استفاده از لیزر مو موجب عدم بارداری در خانم ها می شود

از ششمین باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد این است که گفته می شود، استفاده از دستگاه لیزر رفع موهای زائد باعث عدم بارداری در خانم ها می شود.

باید به عرض این عزیزان برسانیم که عمق نفوذ پذیری امواج لیزرها برای رسیدن به پیاز مو چیزی در حدود چند میلیمتر است و به یک سانتیمتر هم نمی رسد.

به علت این که پیاز و ریشه و فولیکول های مو در فاصله کمی از پوست قرار دارند(نهایت ۳ میلیمتر) به همین علت عمق نفوذ امواج این گونه لیزر ها نیز در حدود همین مقدار ساخته شده اند.

پس نگرانی در خصوص امواج این قبیل دستگاه ها که نفوذی فقط در سطح پوست و لایه درم و میانی پوست است، نمی توان داشت.

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

هفتمین باور غلط، زمانبر بودن و رفت و آمد برای چندین جلسه

از هفتمین باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد این است که رفع موهای زائد نهایت در شش جلسه از بین خواهد رفت و این ارزش رفت و آمد برای این که در تمامی طول عمر از شر موهای زائد خلاصی یابیم و زندگی لذت بخشی را داشته باشیم ، به مدت رمان سه الی چهار ماهه آن می ارزد.

در طول این مدت که به نظر هر ماه یک جلسه و یا کمی بیشتر اتفاق بیافتد، می تواند پس از گذشت این زمان برای ما خوشایند باشد. ما پس از این دوره اطمینان خواهیم یافت که دیگر موهای زائدی را در بدنمان نخواهیم داشت.

بخوانید
عوارض لیزر مو و درمان سوختگی با لیزر تقلبی و فیک | لیزر تقلبی و فیک چه عوارضی بر بدن دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا