محصولات زیبایی

بررسی انواع طول موج های لیزر و تفاوت آن ها با هم چیست؟ | طول موج لیزر به چه معناست؟ + کاربرد آن

انواع طول موج های لیزر

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بررسی انواع طول موج های لیزر و تفاوت آن ها با هم

بررسی انواع طول موج های لیزر و تفاوت آن ها با هم موضوعی است که قصد داریم در خصوص آن مطالبی ارزنده و مفید ارائه نماییم.

برای بررسی طول موج های دستگاه های لیزر با هم نیاز به مشخصات و ویژگی های هر کدام از این دستگاه می باشد که در ادامه به تحلیل هر کدام خواهیم پرداخت.

عملکرد لیزر های مو به طور کلی به یک سمت و سو و هدف قرار دارند و به عبارتی همه ی دستگاه های لیزر مو و پوست هدف و کاربردی یکسان دارند و برای یک کار مشخص ساخته شده اند و فقط طول موج های آن ها هستند که این دستگاه ها را از هم متمایز می کند.

طول موج های لیزرها بر اساس نوع پوست و یا نوع موهای زائد و یا برای لاغر کردن و یا لیفت پوست تقسیم بندی و توسط پزشک مربوطه انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد.

برای از بردن موهای زائد در هر نوع پوست و مویی، دستگاه منحصر به آن طراحی و ساخته شده است و هر دستگاهی نتایج خوب و مثبتی بر روی همان پوست دارد.

به عنوان مثال برای دستگاه الکساندرایت، نوع پوست روشن و موهای تیره نازک بهترین گزینه می باشد.این دستگاه با طول موج کوتاه و تا ۷۵۵ نانومتر برای این تیپ موها و پوست ها کارایی لازم را دارد.

پیشنهاد ما به شما عزیزان با خرید دستگاه لیزر تیتانیوم که نه یکی از انواع طول موج های لیزر را بلکه تمامی طول موج ها در یک دستگاه جمع گردیده و توانایی بسیاری دارد. با خرید این دستگاه در حقیقت تجمیعی از تمام دستگاه های لیزر را خریداری کرده اید.

بررسی انواع طول موج های لیزر و تفاوت آن ها با هم

طول موج لیزر به چه معنا است؟

طول موج لیزر همان انرژی است که از دستگاه لیزر با استفاده از امواج رادیویی و یا نوری به صورت متمرکز بر سطح پوست بدن برای لاغری و لیفت پوست و یا برای از بین بردن موهای زائد بدن به کار گرفته می شود.

این امواج اگر به درستی و توسط کاربر آموزش دیده خود مورد استفاده قرار نگیرد می تواند برای زیباجو ضرر داشته باشد و باعث سوختگی پوست وی گردد.

هر امواجی برای یک نوع تیپ خاص از پوست و مو باید استفاده گردد و در حقیقت انواع طول موج های لیزر برای قسمت های مختلف و برای هر منطقه از بدن تاثیر گذار است.

این امواج فقط برای موهایی که در دستگاه برای آن برنامه ریزی شده است و دارای مجوز برای همان نوع پوست و یا مو هستند باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین برای لیفت پوست بدن نیز معمولاً از امواج دستگاه لیزر هایفو که نوعی امواج رادیویی از خود تولید می کند، مورد استفاده قرار می گیرد.

امواج این دستگاه در عمق خاصی از بدن فرستاده می شود کاربرد فراوانی دارد.این امواج در عمق پوست باعث ایجاد گرما می شوند و می توانند چربی های اضافی بدن را بسوزانند و باعث لاغری و لیفت پوست گردند.

کارایی هر طول موج لیزر چیست؟ و آیا هر طول موج لیزر را برای هر پوست و یا مویی می توان استفاده نمود؟

طول موج هایی که از دستگاه های لیزر ساطع می شوند در محموع برای از بین بردن موهای زائد به کار می روند و گاهاً در برخی موارد استفاده های خاص درمانی دیگر نیز می شود.

اصولاً طول موج ها برای از بین بردن موهای زائد بدن از انواع طول موج های لیزر استفاده می شود که از ۶۰۰ نانومتر تا ۱۱۰۰ نانومتر در دستگاه های متفاوت برنامه ریزی شده اند و این محدوده طول موج هیچ آسیبی به لایه های درونی پوست نمی زند.

این امواج از کوتاه ترین طول موج ها، از دستگاه روبی گرفته که ۶۹۴ نانومتر قدرت دارد و تا دستگاه لیزر الکساندارایت که طول امواج آن به ۷۵۵ نانومتر می رسد. در ادامه دستگاه لیزر دایود که طول موج ۸۱۰ تا ۱۰۶۴نانومتری دارد و لیزر ان دی یاگ که طول موج ۱۰۶۴ از خود ساطع می کند.

یکی دیگر از دستگاه هایی که مورد استفاده فراوان قرار می گیرد دستگاه ای پی ال ایلات است که طول موج ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ نانومتر دارد که بیشتر برای لاغری و لیفت پوست از این دستگاه استفاده می شود و شیوه و مدل کارکرد این دستگاه با دستگاه هایی که از آن ها نام بردیم متفاوت است.

لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر برای چه منظوری استفاده می شود؟

از این لیزر که طول موج ۷۵۵ نانومتر از خود ساطع می کند بیشتر بر روی پوست های روشن و موهای بور و پرزی و کرکی استفاده می شود و کاربرد زیادی دارد.این دستگاه در کشورهای اروپایی که پوستی روشن و موهایی بلوند دارند کاندید خوبی برای آنان می باشد. این دستگاه را می توان یکی از انواع طول موج های لیزر پرکاربرد در مناطقی که پوست سفید دارند، مشاهده نمود.

لیزر دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر مناسب چه نوع پوست و مویی است؟

این دستگاه نیز برای پوست های تیره و موهای مشکی و یا موهای خرمایی و یا قرمز رنگ کاربرد دارد و جوابگوی خوبی برای این نوع پوست و مو می باشد. از این دستگاه در مواردی برای برداشتن خال و ماه گرفتگی نیز که طول موج مناسبی از خود ساطع می کند می توان استفاده کرد. این دستگاه یکی از انواع طول موج های لیزر می باشد که کارایی مناسبی برای موهای مشکی و رنگی دارد.

لیزر ان دی یاگ با طول موج ۱۰۶۴ مناسب چه نوع پوست و مو می باشد؟

بررسی انواع طول موج های لیزر و تفاوت آن ها با هم که در اوایل مقاله به آن اشاره کردیم در لیزر ان دیاگ نیز بیشتر برای رفع تاتو و خالکوبی ها کاربرد فراوانی دارد. این دستگاه را به عنوان دستگاهی پرچمدار برای تتوها و خالکوبی ها می دانند و بیشترین بازخورد را برای پاک کردن این گونه موارد استفاده می کنند. این دستگاه  یکی از انواع طول موج های لیزر است که تخصص آن بر روی تاتو خالکوبی متمرکز شده است.

لیزر آی پی ال با طول موج ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ نانومتر برای چه منظوری استفاده می شود؟

از لیزر آی پی ال که با استفاده از انرژی گرمایشی کار می کند، بیشتر جنبه لاغر کردن و برای لیفت پوست مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت خاص برای چربی سوزی و از بین بردن چربی های اضافی شکم، پهلو و سینه و ران ها بیشترین کاربرد و استفاده را دارد. دستگاه لیزر آی پی ال یکی از انواع طول موج های لیزر است که فقط برای لاغری و لیفت و زیبا سازی پوست کاربرد فراوان دارد.

بررسی انواع طول موج های لیزر و تفاوت آن ها با هم

بهترین لیزر برای تمامی مدل پوست و مو امواج خاص داشته باشد کدامند؟

در حال حاضر می توان به لیزر دایود که در سه تیپ مختلف می تواند از خود امواج متفاوت و گوناگون لیزر  ساطع کند از آن  می توان به بهترین نوع لیزر نام برد. دستگاه لیزر الکس دایود را می توان سرآمد تمامی لیزرهای حال حاضر دانست که توانمندی زیادی برای این دستگاه دیده شده است.

این دستگاه با ساطع کردن امواجی در سری و تیپ یک خود در حدود ۷۵۵ و در سری و تیپ دو خود ۸۱۰ و در سری و تیپ سه آن امواجی برابر با ۱۰۶۴ نانومتر می تواند از خود ساطع نماید که هر کدام این امواج با تنظیماتی که بر روی دستگاه وجود دارد برای یک نوع خاص از مو و پوست کاربرد فراوانی دارد.

بخوانید
دستگاه لیزر اشنایدر پلاس 2023 | قیمت دستگاه اشنایدر پلاس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا