محصولات زیبایی

درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی | چرا باید برای بهبود پوست از درمان نوری استفاده کنیم؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی

درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی در بسیاری از کلینیک های تخصصی پوست و مو توسط پزشکان حاذق انجام می شود. مشکلات پوستی یکی از مشکلاتی هستند که رفع آن ها به زمان و تلاش بسیار زیادی احتیاج دارد.

درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی با استفاده از لیزر مخصوص انجام می گیرد. این لیزر از نوع لیزر رنگی پالسی می باشد. لیزر رنگی پالسی می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به پوست را طی چند جلسه درمان رفع کند. در ادامه می خواهیم به درمان های نوری و مشکلات پوستی که می توان با استفاده از نور آن ها را درمان کرد بپردازیم.

درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی

چرا از درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی استفاده می کنند؟

بسیاری از بیمار هایی که از مشکلات پوستی رنج می برند، تمایل دارند از درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده کنند. زیرا معتقدند درمان های نوری نسبت به درمان های دیگر بسیار بهتر جواب می دهند. مشکلات پوستی در بسیاری از افراد دیده می شوند.

رفع این مشکلات به عزم زیادی احتیاج دارد. زیرا روند بهبودی آن ها بسیار کند می باشد. پزشکانی که در زمینه مشکلات و بیماری های پوستی فعالیت دارند طرح های درمانی فراوانی برای رفع این مشکلات به بیمار پیشنهاد می دهند. ممکن است در طی درمان یک مشکل چندین طرح درمانی به کار روند. یعنی پزشک در کنار لیزر پوست، از پماد و یا داروهای خوراکی نیز در روند درمان استفاده کند.

بخوانید
همه چیز درباره لیزر بخیه صورت | بهترین لیزر برای بخیه صورت

اما استفاده از لیزر یکی از پرطرفدار ترین درمان ها برای مشکلات پوستی است. زیرا درمان های نوری در بسیاری از موارد نتیجه شگفت انگیزی دارند. درمان با استفاده از لیزر نتیجه سریع تری نسبت به روش های دیگر دارد.

درمان با لیزر می تواند کاملا امن باشد. به همین دلیل استفاده از آن توسط پزشکان بسیار رایج است. همچنین لیزر می تواند علاوه بر رفع مشکلات پوستی به جوانسازی پوست کمک کند. بیمار می تواند با طی چند جلسه چند ساعته مشکل پوستی خود را رفع کند. مسلما بسیاری از بیماران این کار را به تکرار درمان های دیگر ترجیح می دهند. در ادامه به کاربرد های مختلف درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی اشاره می کنیم.

از درمان های نوری برای رفع کدام مشکلات پوستی استفاده می شود؟

استفاده از این درمان در بسیاری از بیماران که دارای مشکلات عروقی و غیر عروقی هستند دیده می شود. بیماری های پوستی عروقی و غیر عروقی هر کدام می توانند واکنش های متفاوتی به لیزر درمانی داشته باشند.

اما در اکثر موارد لیزر درمانی برای هر دو نوع مشکل کاملا پاسخگو بوده است. اختلالات عروقی شامل لکه های پوستی می شوند. این لکه ها می توانند هم به صورت لکه های قهوه ای و هم به صورت لکه های قرمز در سطح پوست ظاهر شوند.

کک مک ها و لکه شراب پورت (لکه قرمز) جز ضایعات عروقی هستند که با لیزر قابل درمان اند. لکه شراب پورت اکثرا به صورت مادرزادی رخ می دهد. اما کک مک ممکن است اکتسابی باشد. نور شدید آفتاب و افزایش سن می تواند لکه های زیادی را روی پوست ایجاد کند.

بخوانید
دستگاه های جوانسازی و کلاژن سازی کدامند؟ بهترین دستگاه جوان سازی پوست چیست؟

تمامی این لکه ها تا حدودی با لیزر قابل درمان اند. بیماری های غیر عروقی شامل عفونت های ویروسی مثل زگیل ها، آنژیوفیبروما، مولوسکوم کنتاژیوزوم و درماتوزهای التهابی مثل آکنه هستند. روش درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی در هر یک از این موارد کاملا با هم متفاوت می باشد.

درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری

حرارتی که توسط درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی تولید می شود باعث کلاژن سازی پوست می شود. کلاژن برای بازسازی پوست و ترمیم پوست امری الزامی می باشد. از درمان لیزری برای رفع جای بخیه، جای سوختگی و گوشت اضافه استفاده می شود. حرارت ناشی از لیزر باعث تحریک پوست جهت خودسازی می شود. این خودسازی همان ترمیم طبیعی پوست می باشد.

درمان جوش و آکنه با استفاده از درمان های نوری

استفاده از درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی شامل آکنه، جوش و جای جوش بسیار دیده می شود. روزانه بیماران زیادی جهت رفع جوش ها و آکنه های خود به کلینیک های پزشکی مراجعه می کنند. جوش ها و آکنه ها شامل التهابات پوستی هستند که ممکن است باکتری های زیادی سبب آن شوند.

حرارت ناشی از درمان های نوری به خوبی می تواند باکتری های موجود در پوست را نابود سازد. حرارت لیزر پوست را تحریک می کند. تحرک پوست باعث کلاژن سازی شده و جای جوش های کم عمق به خوبی بهبود پیدا می کنند. البته روند درمان نوری آکنه های پوستی معمولا با درمان های دیگر ادغام می شود.

درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی

درمان های نوری برای رفع زگیل های پوستی

کاربرد درمان های نوری برای زگیل های ناشی از عفونت نیز می باشد. زگیل هایی که در سطح پوست نمایان می شوند بسیار متفاوت هستند و ممکن است منشا های مختلفی نیز داشته باشند. درمان زگیل با لیزر برای زگیل های صورت، دست، پا و ناحیه تناسلی به کار می رود.

بخوانید
رفع موهای زائد با لیزر دایود تعداد جلسات و نتیجه | جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد با دایود

زگیل های ناحیه صورت و ناحیه تناسلی بسیار بهتر به این درمان واکنش نشان می دهند. زگیل های پوستی عفونت های ویروسی هستند که از بین بردن آن ها نیازمند درمان لیزری و درمان های دیگر است. درمان های نوری برای رفع مشکلات پوستی بیمارانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند پیشنهاد می شود. مانند بیماران مبتلا به ویروس HIV.

معایب استفاده از درمان های نوری 

به طور کلی کاربرد درمان های نوری هیچ گونه معایبی ندارد. زیرا لیزر روشی امن می باشد. اما اگر پزشکی که از این روش درمانی استفاده می کند مهارت و دانش کافی نداشته باشد می تواند مشکلاتی برای برای بیمار ایجاد کند.

این مشکلات بیشتر مربوط به بافتی از پوست می باشد که در کنار بافت هدف قرار دارند. از معایب دیگر درمان های نوری می توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. درمان های لیزری توسط دستگاه های لیزر انجام می شوند. این دستگاه ها بسیار گران قیمت می باشند.

در نتیجه درمان با آن ها نیز گران قیمت است. از معایب دیگر درمان با لیزر می توان به تحقیقات ناکافی در مورد آن اشاره کرد. هنوز هیچ تحقیقی صد در صد بی خطر بودن درمان لیزری را ثابت نکرده است. به همین دلیل برخی از افراد ممکن است جهت استفاده از این نوع درمان تردید داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا