محصولات زیبایی

لیزر مو های زائد با دستگاه دایود لیزر ۲۰۲۱ | آیا دستگاه دایود ۲۰۲۱ برای موهای زائد کارایی دارد؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

لیزر مو های زائد با دستگاه دایود لیزر 

لیزر مو های زائد با دستگاه دایود لیزر ۲۰۲۱  مو های زائد، یکی از عواملی هستند که می‌ توانند زیبایی را از صورت و بدن سلب کرده و نشانه‌ ای برای عدم پاکیزگی باشند؛ از این رو روش های گوناگونی برای نابودی و اصلاح آن ها پیشنهاد شده است. به عنوان مثال تراشیدن، اپیلاسیون، بند انداختن، استفاده از کرم و داروهای موبر و … ، انواع روش های اصلاح مو های زائد می باشند؛ اما نکته‌ ای که حائز اهمیت می‌ باشد این است که با استفاده از روش های فوق رشد دوباره مو های زائد امکان پذیر بوده و در مواقعی سبب رشد بیش تر آن ها می گردد.

اما روشی دیگر نیز ارائه شده است که به شما کمک می کند که برای همیشه از مو های زائد صورت و بدن رهایی یابید. روش مذکور لیزر می باشد.

هر کدام از روش های اصلاح مو های زائد توسط وسیله ای یا موادی انجام می‌ شوند، لیزر نیز توسط دستگاهی مخصوص انجام می‌ گردد. دستگاه های لیزر متفاوت بوده و هر یک با توجه به کاربرد مختص به خود، مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال برخی دستگاه ها برای مو های کرکی مناسب می باشند. در این مقاله می خواهیم لیزر مو های زائد با دستگاه لیزر دایود را بررسی کنیم و هر آنچه در این لیزر است را به صورت مختصر و مفید ارائه نماییم.

لیزر مو های زائد با دستگاه دایود لیزر 2021

فهرست مطالب سایت

بخوانید
لیزر خانگی یا کلینیک کدام بهتر است؟ 2 مزیت، معایب از هر کدام

لیزر دایود چیست؟

لیزر مو های زائد با دستگاه دایود لیزر ۲۰۲۱ .دستگاه لیزر دایود یکی از دستگاه‌ هایی بوده که با برخی دیگر از دستگاه ها تفاوت دارد. این دستگاه طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانو متر را به خود اختصاص داده و دارای انرژی زیادی می باشد که این امر موجب می‌ شود عملیات لیزر در پوست هایی که روشن نیستند نیز صورت بگیرد؛ چرا که لیزر بر روی پوست های تیره نتیجه مطلوبی حاصل نمی کند. اما امروزه با وجود دستگاه دایود این امر امکان پذیر خواهد بود.

دستگاه لیزر دایود از نظر اقتصادی نیز دستگاهی مناسب خواهد بود؛ چرا که با توجه به بهره‌ گیری از فناوری و تکنولوژی در ساخت دایود، این دستگاه به صرفه جویی در برق نیز کمک کرده و مانع از هدر رفت بی رویه آن می‌ شود، به همین جهت انجام لیزر با دستگاه دایود می تواند هزینه کم تری را به عمل آورد.

با استفاده از این دستگاه می توان مطمئن شد که خطر کم تری پس از انجام لیزر فرد را تهدید می کند. یکی از مزیت‌ های استفاده از دستگاه دایود برای رفع موهای زائد، این است که سرعت عمل بالایی دارد چرا که با منتشر شدن پرتو نور توسط دایود می‌ توان شاهد تعداد زیادی از مو های زائد که با تهدید نابودی مواجه شده‌ اند، بود. این امر سبب کم شدن تعداد جلسات لیزر نیز می‌ شود. لازم به ذکر است که تعداد جلسات به نوع مو و رنگ آن، همین طور رنگ پوست نیز مرتبط می باشد.

لیزر مو های زائد با دستگاه دایود لیزر 2021

لیزر مو های زائد با دستگاه دایود برای پوست تیره و روشن

انجام لیزر با دستگاه های دیگر ملزوم به رعایت شرایطی می باشد، به عنوان مثال دو نمونه از شروط آن پوست روشن و مو های تیره می‌ باشد، در غیر این صورت و عدم رعایت شروط ذکر شده، ممکن است بعد از اتمام جلسات لیزر نتیجه دل خواه حاصل نشود.

بخوانید
اطلاعاتی مفید در مورد لیزر مو و مراقبت های بعد از آن | را ه های مراقبت بعد از لیزر مو چیست؟

اما دستگاه دایود دستگاهی است که کم ترین توجهی به این شروط نخواهد کرد و تمامی افراد با هر نوع و رنگی از پوست می توانند از خدمات لیزر دایود بهره‌ مند شوند؛ با این تفاوت که افرادی با پوست تیره و مو هایی روشن مانند مو های قهوه‌ ای روشن و یا قرمز، می بایست در تعداد جلسات بیش تری برای رفع مو های زائد شرکت کنند.

عوارض بعد از لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

استفاده از دستگاه دایود برای لیزر، در ناحیه‌ هایی از بدن که وسعت بیش تری دارند، نهایتاً ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد. خوب است بدانید که در مدت زمان انجام لیزر دایود متوجه هیچ دردی نخواهید شد، البته در صورت لیزر ناحیه حساس بدن امکان این که سوزش جزئی در ناحیه مورد نظر ایجاد شود، دور از تصور نمی باشد.

لیزر دارای اشعه های بسیار قوی بوده که می توانند به بدن آسیب برساند، لیزر دایود نیز مانند هر نوع دیگری از لیزر، این عوارض را پدید خواهد آورد.

بروز التهاب و قرمز شدن ناحیه لیزر شده، امکان ایجاد تاول هایی در ناحیه مورد نظر، ایجاد خارش به دلیل نابود شدن فولیکول های مو، خونریزی در ناحیه لیزر شده که اغلب این اتفاق در ناحیه حساس بدن که از پوست نازک و حساسی برخوردار هستند رخ می‌ دهد، تغییر رنگ پوست بعد از انجام عملیات لیزر بر روی پوست به این صورت که ممکن است پوست ناحیه مورد نظر روشن یا تیره شود البته این امر به صورت دائمی نخواهد بود.

تمامی عوارض در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از لیزر رخ خواهد داد.

بخوانید
تشخیص بهترین دستگاه برای لیزر پوست های سبزه و گندمی | لیزر خوب برای پوست گندمی چیست؟

لیزر مو های زائد با دستگاه دایود لیزر 2021

دستور العمل‌ های لازم پس از لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

بعد از انجام هرگونه عملیات آرایشی و درمانی، نیاز است که بعد از آن به تمامی دستور العمل‌ های پس از آن توجه کافی صورت گیرد، تا شاهد بروز اتفاقات نا مطلوب نباشید. لیزر نیز از جمله اموری است که پس از اتمام عملیات، به مراقبت‌ هایی نیاز دارد که در این قسمت به آن ها خواهیم پرداخت.

  • دو یا نهایتاً سه بار لایه برداری پوست بعد از گذشت یک هفته پس از انجام لیزر جهت پاک سازی پوست از مو های مرده و پس از آن مرطوب نمودن پوست
  • پرهیز از حضور در سونا، جکوزی و حمام آب داغ به مدت ۱۲ ساعت پیش از بین رفتن سرخی ناحیه مورد نظر؛ در صورت عدم سرخی ضرورتی در حمام نکردن نیست، اگر در مدتی که در حمام هستید متوجه بروز سرخی در ناحیه ی لیزر شده شدید، از حمام خارج شده و محل قرمز شده را با گذاشتن یخ بر روی آن التیام بخشید.
  • برنزه کردن پوست به صورت طبیعی جز اموری است که به مدت یک ماه بعد از انجام لیزر و همین طور در طول دوره لیزر نباید انجام شود.
  • به هیچ عنوان انجام عملیات ورزشی تا مدت ۱۲ ساعت پیش از، از بین رفتن سرخی قسمت لیزر شده، توصیه نمی شود.
  • استفاده از ماده هایی چون عطر، لوسیون و… در طول دوره ی لیزر مجاز نخواهند بود. افزون بر آن آرایش کردن نیز توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا