محصولات زیبایی

همه چیز درباره لیزر بخیه صورت | بهترین لیزر برای بخیه صورت

لیزر بخیه صورت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

درباره لیزر بخیه صورت

لیزر بخیه صورت یکی از موثر ترین راه ها برای خلاص شدن از شر اسکار و بخیه های ناشی از زخم ها می باشد. گاهی اوقات به دلیل بروز حوادث و یا انجام اعمال جراحی مجبور به بخیه زدن پوست صورت می شویم. بعد از مدتی جای بخیه ها به شکل محسوسی بر روی پوست صورت دیده می شوند.

با استفاده از لیزر بخیه صورت می توان برای همیشه این عارضه ها را درمان کرد. انجام این عمل نیاز به انجام فرایندی خاص و کنترل شده دارد.

رفع این نازیبایی ها از روی صورت باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس خواهد شد. از این رو استفاده از این روش به آیتمی متداول و محبوب تبدیل شده است.

لیزر بخیه صورت چیست؟

لیزر بخیه صورت فرایندی است که طی آن از پرتوها ی لیزر برای محو یا کم رنگ کردن بخیه های روی صورت استفاده می کنند. بخیه های ایجاد شده بر روی صورت یادآور یک حادثه تلخ و یا یک جراحی ناخواسته می باشند. از این رو تلاش برای رفع و از بین بردن آن ها امری طبیعی است.

لیزر بخیه صورت روشی معمول است که به کمک فناوری های جدید بر روی اسکار بخیه ها انجام می گیرد.

انواع لیزر برای از بین بردن بخیه صورت

لیزر بخیه صورت به سه دسته مهم و کاربردی تقسیم می شود؛

۱: لیزر ساینده یا بازسازی کننده سطح پوست: این نوع لیزر بسیار پر قدرت می باشد. از این رو متخصصان از آن برای از بین بردن لایه سطحی پوست استفاده می کنند. جالب آن که این نوع لیزر به لایه میانی پوست نیز نفوذ می کند و سبب سفت و صاف شدن پوست می شود.

همه چیز درباره لیزر بخیه صورت

مدت زمانی که این نوع لیزر بخیه صورت مورد نیاز می باشد. در حدود ۱ تا ۲ ساعت می باشد. برای انجام این لیزر نیازی به مراجعه و بستری شدن در بیمارستان نیست. بلکه در مطب پزشک قابل انجام می باشد.

پزشک متخصص پروب لیزر را بر روی بخیه ها قرار می دهد. با برخورد پرتو های لیزر با سطح بخیه ها سلول های موجود در این لایه از بین می روند تا زمینه ساخت و تولید سلول های جدید مهیا شود. هنگام استفاده از این نوع لیزر زدن عینک های مخصوص برای بیمار اجباری است.

۲: لیزر بازسازی کننده غیر ساینده: در لیزر بخیه صورت از نوع غیر ساینده از پرتوهای مادون قرمز برای گرم کردن لایه های داخلی پوست استفاده می کنند. در این روش سطح پوست کاملا دست نخورده باقی خواهد ماند. این عمل سبب تولید کلاژن در سطح وسیع و ایجاد سلول های جدید می شود.

در این نوع لیزر بخیه صورت مدت زمان کوتاهی برای ریکاوری بیمار مورد نیاز می باشد. این امر یکی از مزیت های اصلی لیزر غیر ساینده می باشد. استفاده از این نوع لیزر بسیار دردناک است. به همین دلیل از انواع مواد و محلول ها و اسپری های خنک کننده برای خنک کردن سطح پوست استفاده می شود.

برای درمان با این نوع لیزر بیمار باید ۵ تا ۶ جلسه در کلینیک حضور بیابد. همچنین مشاهده نتیجه استفاده از این نوع لیزر معمولا به هفته ها و ماه ها زمان نیاز خواهد بود.

۳: لیزر بازسازی کننده فرکشنال: فرکشنال دقیق ترین لیزر بخیه صورت می باشد. این نوع لیزر از پرتوهای ریز نوری تشکیل شده و به عمق پوست نفوذ می کند. طی این روش صد ها سوراخ ریز بر روی سطح بخیه ها ایجاد می شوند.

سوراخ های ایجاد شده طی لیزر بخیه صورت باعث تجزیه سلول های قدیمی و آسیب دیده می شوند. از طرف به ترشح کلاژن و تولید سلولهای جدید و سالم کمک می کنند.

برای انجام لیزر بخیه صورت به این روش از بی حسی موضعی بر روی بخیه ها استفاده می شود. تا از درد شدید و غیر قابل تحمل جلوگیری شود. این نوع لیزر را اغلب به عنوان روشی کمتر تهاجمی در لیزر بخیه صورت می شناسند. زیرا بیمار برای بهبودی نیاز به زمان کمتری دارد.

همچنین بیماران بر روی پوست خود شاهد تورمی اندک و یا قرمزی می شوند که بعد از گذشت چند روز کاملا برطرف خواهد شد. بیمارانی که از این نوع لیزر استفاده می کنند. باید سه تا پنج جلسه درمان به فاصله هر جلسه یک هفته را به آن اختصاص دهند.

همه چیز درباره لیزر بخیه صورت

این در حالی است که بعد از اتمام جلسه اول بهبودی کاملا محرز خواهد بود. با این حال تا زمان بهبودی کامل و رسیدن به نتیجه مطلوب باید صبر و حوصله به خرج داد. لازم به ذکر است که این نوع لیزر به اندازه لیزر بازسازی کامل سبب بهبودی در بخیه ها نخواهد شد.

هزینه و قیمت درمان بخیه های روی صورت با استفاده از لیزر

هزینه لیزر بخیه صورت به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد.‌ نوع لیزر انتخابی، وسعت بخیه ها، تعداد جلسات مراجعه به کلینیک و استفاده از لیزر، نوع کلینیک، خدمات جانبی از جمله این عوامل می باشند. لازم به توضیح است. برخی از افراد بدون داشتن مدرک و مهارت و تخصص کافی در زمینه لیزر اقدام به انجام این عمل با هزینه های پایین می کنند.

در این حالت باید این نکته را مد نظر داشت. اعتماد کردن به این گونه افراد به معنی آسیب زدن به سلامت خودتان می باشد. هر چند هزینه بالا نمی تواند تضمینی برای کیفیت و مهارت در انجام این کار باشد. با این حال گاهی اوقات صرفه هزینه های بالا منطقی می باشد.

کدام نوع لیزر مفیدتر می باشد. برای انتخاب بهترین نوع دستگاه لیزر بخیه صورت باید با پزشک متخصص مشورت شود. زیرا هر کدام از روش ای موجود برای رفع بخیه های روی صورت دارای فرایندی خاص می باشند. همچنین نتیجه حاصله از آن ها نیز متفاوت خواهد بود. از این رو تنها پزشک متخصص پوست قادر به انتخاب و تشخیص بهترین نوع لیزر برای بیماران می باشد.

پزشک با معاینه دقیق پوست و بخیه ها می تواند بهترین و کارآمد ترین ترین نوع لیزر را برای افراد انتخاب کند.

سخن آخر

استفاده از لیزر برای رفع بخیه های ایجاد شده بر روی صورت بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع درمان برای این گونه عارضه ها می باشد. زیرا اثری ماندگار و همیشگی را در پوست صورت ایجاد می کنند.

بخوانید
دستگاه پلاسما بیودرم | 5 نوع عملکرد پلاسما بیودرم کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا