محصولات زیبایی

آیا درمان پسوریازیس با لیزر قابل انجام است؟ آیا درمان قطعی بیماری پسوریازیس با لیزر ممکن است؟

درمان پسوریازیس با لیزر

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

درمان پسوریازیس با لیزر چگونه انجام می شود؟

آیا درمان پسوریازیس با لیزر قابل انجام است؟ این سوال بی شمار کسانی است که به دنبال درمان پسوریازیس با لیزر هستند و می خواهند این بیماری خود را درمان نمایند.

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی می باشد که به دلایل نامعلومی بدن به ایجاد پوست در زمان های خیلی زود اقدام می کند و پوست سازی زیادی دارد.

درمان پسوریازیس با دستگاه لیزر مو و پوست فقط برای افرادی که به شکل خفیف این بیماری مبتلا هستند امکان پذیر است.

ولی کسانی که بیماری پسوریازیس را در منطقه وسیع تر و با شدت بیشتری در بدن خود دارند، درمان آن با لیزر خیلی زمان بر و در بعضی مواقع قابل قبول و روش خوبی متصور نیست و نمی توان این افراد را به خوبی درمان نمود.

درمان پسوریازیس با لیزر

بیماری پسوریازیس چیست؟

 درمان پسوریازیس با لیزر نیاز به بررسی و معاینات بالنی توسط پزشک معالج دارد. بیماری پسوریازیس که یک بیماری خود ایمن است، با اختلال در سیستم ایمنی بدن و ارسال سیگنال های نادرست از طریق سیستم ایمنی بدن این بیماری بوجود می آید و بدن دوره های کوتاه مدتی برای ایجاد پوست سپری می کند.

در این مرحله پوست اضافی تولید کرده و پوسته پوسته شدن و یا قرمزی و انباشت پوست بر روی هم در سطح بیرونی بدن را می توانیم در این بیماری شاهد باشیم.

این بیماری پوستی می تواند از یک اتفاق و یک سوختگی و یا بریدگی و زخم روی پوست شروع و تشدید شود و روند التهاب و بدتر شدن بیماری پسوریازیس شدت پذیرد.

البته پیشینه این بیماری را محققان علوم پزشکی به وراتث و از طریق ژنتیک می دانند، هر چند که این فرضیه هنوز ثابت نشده، ولی در کل این بیماری ناشناخته را بیشتر از طریق انتقال از طریق ژنتیک محتمل تر می دانند.

درمان پسوریازیس با لیزر به علت تحریک پوست و اختلال در لایه های زیرین پوست، توسط پزشک هر بیمار، مشخص می شود و نمی توان در مورد درمان قطعی و یا عدم درمان با لیزر نظر داد.

بیماری پسوریازیس از تجمع پوست اضافی در سطح پوست اتفاق می افتد و می تواند دردناک و دارای سوزش باشد. معمولاً دوره های رشد و به تکامل رسیدن لایه های زیرین پوست که به سطح در حال حرکت هستند، در افراد سالم در حدود ۳ الی ۴ هفته طول می کشد و این زمان نمی تواند مشکلی برای افراد سالم ایجاد کند.

اما همین روند در افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس از ۳ روز تا ۷ روز سیر تکاملی پوست به شکل نصفه و نیمه به سطح می رسد و می تواند تبدیل به یک معضل و بیماری و پوسته پوسته شدن پوست گردد.

دلیل و علت بیماری پسوریازیس چیست؟

برای درمان پسوریازیس با لیزر هنوز موفقیت چشم گیر و یا دلیل قانع کننده و موجهی برای درمان قطعی وجود ندارد. وجود و تشکیل این بیماری ناشناخته است و فقط در تحقیقات مشخص شده است که اختلال در سیستم ایمنی بدن باعث وجود این بیماری می شود.

با این وجود برای درمان این بیماری راه ها و روش های گوناگونی هم از لحاظ دارویی و هم از طریق لیزر برای بیماران با شدت کم به تشخیص پزشک می توان آن را انجام داد.

از جمله دستگاه های لیزر می توان از دستگاه لیزر تیتانیوم که با تکنولوژی به روزتر و جدیداً به بازار آمده این بیماری را درمان نمود. البته درمان این بیماری تماماً باید تحت نظر پزشک پوست خود و با تشخیص ایشان انجام شود.

پمادهای مخصوص درمان بیماری پسوریازیس وجود دارد که می تواند از التهاب و پوسته پوسته شدن پوست بکاهد و این بیماری را کمی فروکش کند.

بیمارانی که درگیر این بیماری هستند باید از تحریک و ضربه به نواحی که درگیر بیماری پیسوریازیس است بپرهیزند که دچار التهاب و عفونت و یا بدتر شدن بیماری نگردد.

شاید خیلی ها امیدوار به درمان پسوریازیس با لیزر باشند، ولی به این عزیزان باید بگوییم مناطق کم و سطحی این بیماری را گاهاً قابل درمان است ولی سطح وسیع و گسترده هنوز جای تحقیق دارد.

دانشمندان در حال تحقیق و آزمایش برای کسانی که در سطح وسیعی از این بیماری گرفتارند در حال تحقیق هستند و بزودی شاهد درمان این عزیزان نیز خواهیم بود.

درمان پسوریازیس با لیزر

آیا بیماران درگیر پسوریازیس می توانند موهای خود را لیزر کنند؟

 از دیگر سوالاتی که برای کسانی که درگیر بیماری پسوریازیس هستند این است که آیا این بیماران می توانند از دستگاه لیزر مو و پوست درمان نمود و یا اینکه درمان پسوریازیس با لیزر امکان پذیر است؟

در پاسخ به این عزیزان باید بگوییم که با مراجعه به پزشک معالج خود و دستوراتی که پزشکان پوست می دهند در تصمیم گیری برای لیزر کردن موهای این بیماران تعیین کننده است و می توان با نظر پزشک اقدام نمود.

معمولاً به نظر می رسد قسمت هایی از بدن که درگیر بیماری پسوریازیس نیست بتوان از لیزر برای رفع موهای زائد بدن اقدام نمود. اما قبل از این اقدام حتماً باید نظر پزشک پوست خود را جویا شد که ضرری به بدن و یا تشدید بیماری پسوریازیس نگردد.

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ ضرری برای بیماری پسوریازیس ندارد؟

 قبل از لیزر کردن موهای زائد با دستگاه لیزر لازم است که با استفاده از سه تیغ نسبت به کوتاه کردن و برداشت این موها تا به سطح پوست، لازم می باشد. اما افرادی که درگیر بیماری پسوریازیس هستند نمی توانند از تیغ به عنوان کوتاه نمودن موهای زائد خود قبل از لیزر کردن اقدام کنند.

بعضی از پزشکان این اجاره را به بیماران پسوریازیس داده اند که به آرامی و در موقعی که به حمام رفته اند و جای زخم پسوزیازپس با آب اشباع شد با رعایت بهداشت و به آرامی نسبت به تراشیدن محل رویش موهای زائد اقدام کنند.

همانطور که می دانید برای لیزر کردن موهای زائدحتماً باید در ابتدا نسبت به کوتاه کردن مو زائد تا سطح پوست اقدام کرد وگرنه لیزر موی زائد بلند هیچ کاربردی ندارد و پیشرفتی حاصل نمی شود. پس لازمه لیزر موهای زائد کوتاه بودن آن است و بیماران پسوریازیس حتما باید به این نکته دقت داشته باشند.

درمان پسوریازیس با لیزر به علت ایجاد حساسیت در نواحی وسیع این بیماری توصیه نمی شود. این امکان وجود دارد که سطح پوست بر اثر تحریک وضه بدتری پیدا کند.

درمان پسوریازیس با لیزر

برای رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر چقدر زمان لازم است؟

درمان پسوریازیس با لیزر نیاز به مشورت با پزشک دارد و همچنین برای رفع موهای زائد بدن بیماران پسوریازیس با لیزر با توجه به نظر پزشک که آیا این بیمار می تواند و کاندید خوبی برای درمان موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر هست یا نه و اینکه حجم و میزان موهای زائد کم می شود.

اینکه آیا محل لیزر همانجایی است که پوسوریازیس در بدن بیمار وجود دارد و می خواهد لیزر شود، همه اینها بستگی به نظر پزشک دارد.

شاید پزشک تشخیص دهد که اصلاً موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر برای یک بیمار موثر و مجاز نباشد ولی برای بیمار دیگر که به این بیماری که با شدت کمتری درگیر است مناسب باشد. این تشخیص پزشک در از بین بردن موهای زائد آن فرد خیلی می تواند موثر باشد.

درمان موهای زائد بدن بیماران پسوریازیس به چه عواملی بستگی دارد؟

برای درمان پسوریازیس با لیزر و همچنین درمان رفع موهای زائد بیماران پسوریازیس با لیزر بستگی به محل رویش این موها و تداخل با محل بیماری دارد و می تواند پزشک معالج در این خصوص نظر دهد.

به نظر می رسد به علت تحریکی که با لیزر در محل هایی از بدن بیمار که شدت بیماری پسوریازیس بیشتر است و مشخصاً آن مکان ها دارای قرمزی و پوسته پوسته شدن می باشد نتوان با لیزر موهای زائد را از بین برد.

تحریک هر قسمت از بدن که دچار بیماری پسوریازیس شده است می تواند به عمیق تر شدن و بدتر شدن بیماری بیانجامد و حال فرد را وخیم تر نماید.

معمولاً پزشکان اجازه لیزر کردن مو با دستگاه لیزر مو زائد را به این قبیل بیماران نمی دهند و باید در ابتدا بیماری پسوریاریس آن شخص، درمان شود و بعداً نسبت به لیزر موهای زائد وی اقدام نمود.

بخوانید
دستگاه لیزر اپکس فایندر چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا