محصولات زیبایی

در لیزر مو های زائد کدام دیوایس کم ترین درد را دارد؟ | کم دردترین دیوایس لیزر مو کدام است؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در لیزر مو های زائد کدام دیوایس کم ترین درد را دارد؟

در لیزر مو های زائد کدام دیوایس کم ترین درد را دارد؟ لیزر نوعی خدمات آرایشی بهداشتی بوده که کاربرد های گوناگونی دارد. یکی از خدماتی که توسط آن انجام می ‌شود، پاک سازی پوست از مو های زائد می باشد؛ از این رو دستگاه های گوناگونی برای این امر تولید شده اند که از نظر مزیت ها متفاوت می باشند. به عنوان مثال یکی از مزیت‌ هایی که یک دستگاه لیزر می تواند از آن برخوردار باشد، ایجاد درد کم تر در ناحیه ای است که مورد هجوم اشعه های لیزر قرار گرفته است. در این مقاله به معرفی دستگاهی می‌ پردازیم که کم ترین درد را در بدن ایجاد خواهد کرد.

در لیزر مو های زائد کدام دستگاه کم ترین درد را دارد؟

ابتدا بهتر است با انواع دستگاه های لیزر آشنا شوید.

دستگاه لیزر ان دی یانگ

برای از بین بردن موهای زائد توسط دستگاه لیزر شرط‌ هایی لازم است که در صورت رعایت شدن، شاهد نتیجه مطلوب و دلخواه خواهید بود، دو نمونه از آن شرایط برخورداری از موهای ضخیم و تیره و عدم برخورداری از پوست تیره می باشد؛ در غیر این صورت لیزر به طور صحیح عمل نمی‌ کند؛ اما با روی کار آمدن دستگاه ان دی یانگ یکی از شروط حذف شده است و آن، شرط برخورداری از پوست روشن می باشد، چرا که لیزر ان دی یانگ قادر به از بین بردن موهای زائد بر هر نوع از طیف رنگ های پوست می باشد. هر دستگاه لیزر طول موج مشخصی را به خود اختصاص داده است و طول موج ان دی یانگ نیز ۱۰۶۴ نانو متر می باشد. این لیزر به دلیل آن که نفوذ زیادی بر پوست دارد عملیات لیزر را با درد بیش تری همراه می سازد.

بخوانید
آشنایی با لیزر دی اکسید کربن | کاربرد، مزایا، معایب و عملکرد استفاده از لیزر دی اکسید کربن چیست؟

دستگاه دایود لیزر 

این دستگاه نیز مانند دستگاه ان دی یانگ طول موجی را به خود اختصاص داده است، البته طول موج دایود کم تر از ان دی یانگ می ‌باشد؛ چرا که دایود دارای طول موجی به اندازه ۸۰۰_۸۱۰ نانو متر است. این لیزر بر خلاف دستگاه ان دی یانگ برای پوست های خیلی تیره استفاده نمی ‌شود، ولیکن برای طیف پوست هایی به غیر از دو درجه تیره ی طیف رنگ پوستی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با استفاده از دستگاه مذکور می‌ توان شاهد کم شدن ۷۰ درصدی مو های زائد بدن بود.

دستگاه لیزر الکساندرایت

یکی از به نام ترین و معروف ترین دستگاه های لیزر، دستگاه لیزر الکساندرایت می باشد. معمولا سالن های زیبایی که خدمات لیزر را ارائه می ‌دهند از این دستگاه استفاده می‌ کنند. حائز اهمیت است که این دستگاه برای روشن پوست ها، طراحی شده است. استفاده از آن برای طیف پوست های تیره نتیجه مطلوب را حاصل نخواهد کرد. طول موج این دستگاه ۷۵۵ نانو متر بوده که از دو دستگاه لیزر ذکر شده کم تر می باشد.

با توجه به طول موج هر یک از دستگاه های لیزر می توان نتیجه گرفت که هر چه طول موج لیزر کم تر باشد برای پوست های روشن مناسب می باشد.

چه عواملی در درد لیزر تاثیر گذار می ‌باشند؟

انجام امور لیزر بر روی پوست می تواند با درد همراه باشد. این درد می تواند به سه عامل موجود بستگی داشته باشد:

  • نوع دستگاه لیزر: همان طور که می ‌دانید و کمی قبل به آن پرداختیم، دستگاه لیزر انواع گوناگونی دارد؛ با توجه به ویژگی هایی که هر یک از آن ها از آن برخوردار می باشند، می‌ توانند درد بیش تر یا کم تری را به فرد مورد درمان انتقال دهند‌.
  • ناحیه انتخاب شده برای لیزر: برخی از نواحی بدن دارای پوست لطیف و حساس تر می باشند، به عنوان مثال لیزر ناحیه بیکینی با درد بیش تری نسبت به برخی دیگر از اعضا همراه می باشد.
  • جنسیت: تفاوت های بسیاری میان زنان و مردان موجود است که یکی از آن ها تفاوت نوع پوست می باشد. بانوان از پوست لطیف تری نسبت به آقایان برخوردار می باشند؛ از این رو ممکن است مرد ها هنگام لیزر درد کم تری را نسبت به خانم ها احساس کنند.
بخوانید
آیا لیزر باعث سفید شدن موی سر می شود؟ | آیا لیزر موهای سفید بدن به سادگی امکان پذیر است؟

میان این سه مورد، مهم ترین عامل درد، نوع دستگاه لیزر می باشد‌.

در لیزر مو های زائد کدام دستگاه کم ترین درد را دارد؟

ان دی یانگ، الکساندرایت یا دایود

همان طور که گفته شد با توجه به طول موج این سه دستگاه، دستگاه لیزر ان دی یانگ از طول موج بالا تری برخوردار می باشد، از این رو قدرت نفوذ زیاد تری بر پوست خواهد داشت که سبب درد زیادی می‌ شود؛ اما دایود، درد کم تری را نسبت به ان دی یانگ، به فرد انتقال می دهد، چرا که این دستگاه به نوعی طراحی شده است که می بایست زمان استفاده از آن برای ازبین بردن مو های زائد، از ژلی استفاده نمود که خنک کننده می باشد؛ این ژل می ‌تواند سبب کاهش درد در پوست شود.

لیزر الکساندرایت به دلیل طول موج کم تر از لیزر های ذکر شده، سبب می‌ شود که جذب کم تری از سوی ملانین پوست انجام گیرد که این دلیلی بر درد کم تر آن نسبت به دو لیزر مذکور می ‌باشد. علاوه بر آن ژل خنک کننده نیز در هنگام استفاده از الکساندرایت، مصرف می شود که آن نیز به کم کردن درد در ناحیه لیزر شده کمک خواهد کرد‌. پس بنابراین می توان نتیجه گرفت که دستگاه های لیزر بر اساس درد کم تر، ابتدا الکساندرایت بوده که درد کم تری را به فرد انتقال می دهد و بعد از آن دایود در رتبه ی دوم قرار می گیرد؛ اما ان دی یانگ درد بیش تری را به فرد مورد درمان انتقال می دهد.

عوارض به جا مانده از دستگاه های لیزر

استفاده از تمامی دستگاه های لیزر سبب ایجاد آسیب هایی بر قسمت لیزر شده می شود. هر یک از عوارض دستگاه های مذکور می ‌تواند با توجه به کارایی آن ها متفاوت باشد؛ به عنوان مثال دستگاه الکساندرایت می ‌تواند سبب دگرگونی رنگ پوست شود، علاوه بر آن ایجاد سوختگی نیز با استفاده از این دستگاه می باشد. از دیگر عوارض بعد از انجام لیزر می توان به ایجاد التهاب در ناحیه لیزر شده و بروز تاولها نیز اشاره کرد.

بخوانید
دستگاه لیزر هایفو | جوانسازی پوست با دستگاه هایفو | هایفو چگونه دستگاهی است؟کاربرد و مشخصات

در لیزر مو های زائد کدام دستگاه کم ترین درد را دارد؟

لازم به ذکر است که با رعایت دستور العمل‌ های لازم، می توان از عارضه های بعد از انجام لیزر جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا