محصولات زیبایی

همه چیز درباره دستگاه لیزر IPL | دستگاه لیزر IPL چه خصوصیات ، کارایی و ویژگی هایی دارد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

همه چیز درباره دستگاه لیزر IPL

همه چیز درباره دستگاه لیزر IPL،دستگاه لیزر IPL یک تکنولوژی پیشرفته است که با تولید نورهایی با طول موج متنوع قابلیت تاثیر گذاری بر روی پوست را دارد. از دستگاه IPL استفاده های مختلفی می شود که مهم ترین آن ها رفع موهای زائد است. همچنین دستگاه مورد نظر مجهز به فیلتر های مختلفی است که هر کدام به منظور خاصی در دستگاه تعبیه شده اند. در ادامه مطلب به بررسی کامل این دستگاه خواهیم پرداخت.

کاربردهای دستگاه لیزر IPL

مهم ترین کاربرد دستگاه لیزر IPL حذف بدونه خطر موهای زائد در نقاط مختلف بدن است. به این نحو که دستگاه با انتقال سیگنال و فرکانس های قوی به روی پوست و در جهت مخالف رویش موهای زائد سبب ضعیف شدن آن ها می شود. علاوه بر آن روشن کردن پوست بدن، از بین بردن لکه های مختلف، رفع جای جوش و اسکار و آکنه از دیگر کاربردهای این دستگاه می باشند.

در مواردی دیگر دستگاه لیزر IPL برای از بین بردن ضایعات پیگمانته، درمان واریس و بازسازی پوست های خشک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای رفع ماه گرفتگی، درمان پوست های چرب، درمان آفتاب سوختگی و رفع چین و چروک عمیق پوست نیز از آن استفاده می شود.

بخوانید
آشنایی با 0 تا 100 دستگاه لیزر الکساندرایت(قیمت،مزایا،معایب)

همه چیز درباره دستگاه لیزر IPL

نحوه رفع موهای زائد توسط دستگاه لیزر IPL

سیگنال هایی که توسط دستگاه لیزر IPL تولید می شوند بر روی فولیکول موهای زائد متمرکز می شوند. این سیگنال ها در قسمت های ذکر شده تولید گرما می کنند و در نهایت سبب از بین رفتن موهای زائد می شوند. لازم به ذکر است که تمرکز بر روی فولیکول مو سبب در امان ماند سایر نقاط پوست از گرما و سوختگی می شود. در واقع دلیل محبوبیت این دستگاه از بین بردن مو در کم ترین زمان ممکن و بدون کوچکترین درد می باشد.

بیشترین تاثیر دستگاه لیزر آی پی ال بر روی چه نوع پوستی است و دلیل آن چیست؟

دستگاه لیزر IPL بیشترین و مناسب ترین تاثیر را بر روی پوست هایی روشن با موهای تیره دارد. دلیل این امر مورد هدف واقع شدن پیگمنت های درون فولیکول مو توسط امواج دستگاه است. در حقیقت آن چیزی که باعث تشخیص و شناسایی مو توسط دستگاه لیزر می شود پیگمنت های رنگی موجود در فولیکول مو است. برهمین اساس هر چه مو دارای رنگدانه های بیشتری باشد راحت تر توسط دستگاه شناسایی و از بین می رود.

همه چیز درباره دستگاه لیزر IPL

 

مزایای استفاده از دستگاه لیزر آی پی ال برای رفع موهای زائد

موهای زائدی که توسط دستگاه لیزر IPL از بین می روند دیگر رشد نخواهند کرد و در صورت رشد مجدد بیش از اندازه شکننده و ضعیف خواهند بود. ‌بنابراین با استفاده از این دستگاه می توان برای همیشه از پوستی صاف و بدون موی زائد بهره مند شد.

دستگاه لیزر آی پی ال در چه نقاطی از بدن قابل استفاده می باشد؟

از دستگاه لیزر IPL می توان در تمام نقاط بدن استفاده کرد. نکته جالب در این خصوص آن است که از این دستگاه می توان برای تمامی نقاط بدن آقایان و خانم ها استفاده کرد. ‌همچنین استفاده از این دستگاه در انواع پوست و مو امکان پذیر است. تنها نکته قابل تامل درباره استفاده از این دستگاه بهره گیری از آن در پوست های تیره است. افرادی که دارای پوستی تیره هستند ممکن است مقداری از انرژی امواج جذب سطح پوست شان شود.

بخوانید
در لیزر مو های زائد کدام دیوایس کم ترین درد را دارد؟ | کم دردترین دیوایس لیزر مو کدام است؟

در دستگاه لیزر IPL این امر به دلیل رنگدانه های بیشتر در پوست آنان می باشد که ممکن است سبب ایجاد سوختگی سطحی در پوست شود. حال برای جلوگیری از سوختن احتمالی پوست تیره افراد تعداد جلسات درمانی بیشتر با مدت زمان کم تر برای آنان در نظر گرفته می شوند.‌ این کار سبب جلوگیری از وارد آمدن آسیب به پوست و تکمیل دوره درمان می شود.

تعداد جلسات درمانی با استفاده از دستگاه لیزر IPL

تعداد جلسات درمانی با استفاده از دستگاه لیزر IPL به موارد متعددی بستگی دارد که مهم ترین آن ها رنگ پوست افراد است. همچنین وسعت محل تحت درمان، میزان تجربه پزشک در استفاده از دستگاه و نوع مو از دیگر عوامل تعیین کننده میزان جلسات درمانی می باشند.‌ به طور متوسط ۴ تا ۶ جلسه درمانی برای کسب نتیجه نهایی کفایت می کند.

همه چیز درباره دستگاه لیزر IPL

 

فواید بارز استفاده از دستگاه لیزر IPL

۱: اثر بخشی سریع.

۲: هزینه اندک .

۳: قابل استفاده در انواع پوست.

۴: روشن شدن پوست نسبت به پیش از استفاده از دستگاه.

۵: حداقل میزان آسیب به پوست.

۶: تاثیر گذاری قابل توجه و بلند مدت.

عوارض استفاده از دستگاه لیزر IPL

استفاده از دستگاه لیزر IPL سبب بروز عوارضی ناچیز و موقتی در پوست افراد می شود. این عوارض اصولا عادی بوده و نگرانی بابت ایجاد آنها وجود ندارد. زیرا طی ۲۴ ساعت بعد از انجام عمل به کلی از بین می روند. قرمزی، التهاب، خارش و سوزش از جمله این عوارض می باشند.

ناگفته نماند در مواردی خاص ممکن است این عوارض به صورت جدی تر مشاهده شوند.‌ کبودی، تاول، تغییر رنگ پوست و گاهی هم عفونت از جمله این موارد خاص به شمار می آیند. در صورت مشاهده این علائم باید فورا به پزشک مراجعه شود تا تمهیدات لازم جهت رفع آنها اندیشیده شود.

بخوانید
انواع دستگاه لیزر الکساندرایت و مقایسه عملکردی 7 نوع دستگاه

مراقبت های قبل و بعد از استفاده از دستگاه لیزر آی پی ال

در صورت استفاده از دستگاه لیزر IPL باید چند روز قبل از شروع درمان، از مواد آرایشی بر روی ناحیه تحت درمان خودداری شود. عدم قرار گرفتن در معرض آفتاب، خودداری از خاراندن و عدم استفاده از مواد شوینده قوی از مراقبت های بعد از استفاده از دستگاه می باشند.

کلام پایانی

دستگاه لیزر IPL یکی از فناوری های منحصر به فرد است که رویای داشتن پوستی صاف و زیبا را برای انسان محقق کرده است. این دستگاه با عوارضی کوتاه مدت و تاثیر طولانی می تواند برای مدت ها انسان را از استفاده از سایر روش ها بی نیاز کند.‌ در صورتی که مشتاق به استفاده از این دستگاه می باشید حتما اطلاعات خود را درباره نحوه عملکرد آن تکمیل کنید. این کار باعث می شود نتیجه ای مناسب و در حد انتظار کسب کنید.برای خرید دستگاه لیزر مو ۲۰۲۲ کلیک نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا