محصولات زیبایی

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن | کاربرد، مزایا، معایب و عملکرد استفاده از لیزر دی اکسید کربن چیست؟

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن 

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن و مزایا و معایبی که این دستگاه لیزر می تواند داشته باشد را در این مقاله قصد داریم برای شما توضیح دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید تا از عملکرد و کاربردهایی که این دستگاه دارد آشنا شوید.

برای آشنایی با لیزر دی اکسید کربن یا CO2 این را باید بدانیم که این دستگاه توسط کومار پاتل در سال ۱۹۶۴ یعنی دقیقاً در ۵۹ سال پیش اختراع شده است.

این دستگاه که در حال حاضر یکی از بهترین ها در نوع خود است، توانسته است رضایت حداکثری را در بین مشتریان خود به همراه داشته باشد.

در حال حاضر لیزر دی اکسید کربن در حالت کارکرد پیوسته یکی از قدرتمندترین لیزرها در نوع خود می باشد.

داخل لوله های تخلیه این دستگاه از ۱۰ الی ۲۰ درصد از گاز دی اکسید کربن و ۱۰ تا ۲۰ درصد نیز از گاز نیتروژن و مابقی نیز از گاز هلیوم در لوله های مهر موم شده استفاده می شود.

البته مقدار کمی نیز از گاز هیدروژن در این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

لیزر دی اکسید کربن قدرت مرکزی برابر با ۹.۴ تا ۱۰.۶ میکرومتر از خود ساطع می کند. جالب است بدانید از لیزر CO2 برای مقاصد دیگری نیز استفاده می شود.

از این لیزر به علت قدرت زیاد و قیمت مناسب در صنایع و برای برش و جوش فلزات، مورد استفاده فراوان قرار می گیرد.

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن که از این دستگاه حتی برای فاصله سنجی برای اهداف نظامی استفاده می شود و کاربرد دارد و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

از دیگر مصارف این لیزر برای برش های جراح های بافت های نرم بدن نیز استفاده می شود. حتی از این دستگاه برای جوش دادن جای جراحی های به جای بخیه نیز می توان استفاده نمود.

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن

کاربردهای اصلی برای لیزر دی اکسید کربن چیست؟

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن . از مهمترین کاربردهایی که برای لیزر دی اکسید کربن مورد انتظار است، استفاده از این دستگاه برای رفع چین و چروک قسمت های مختلف بدن است.

برای آشنایی با لیزر دی اکسید کربن در ابتدا با ارسال نور مادون قرمز به لایه اپیدرم پوست، یا قسمت سطحی پوست، باعث ایجاد منافذ و برش های ریز در پوست شده و باعث تحریک و بازسازی پوست شده و پوست برای ترمیم این برش های ریز مجبور به کلاژن سازی و بازسازی پوست می گردد.

با گردش خونی که در قسمت مورد هدف پوست انجام می شود، کلاژن سازی خوبی انجام می شود. در نتیجه پوست بازسازی و چین و چروک های آن رفع می گردد. از دیگر اهداف این دستگاه که در رده ی دوم قرار دارد، بهبود جای آکنه ها و جوش های پوست و روشن نمودن این قسمت ها می باشد.

لیزر دی اکسید کربن و در کل برای آشنایی با لیزر دی اکسید کربن باید انتظاراتی که از این دستگاه را داریم بشناسیم و در ادامه اقدام به درمان با این دستگاه نماییم.

این دستگاه پوست را به راحتی می تواند روشن نماید و قسمت های که به علت جوش و آکنه رنگ تیره ای به خود گرفته است، به خوبی بازسازی کرده و رنگ روشن به آن باز می گردد.

در ادامه و در رده بعدی از این دستگاه می توان انتظار داشت که خال های مادرزادی و یا خال هایی که به دلایلی بر روی بدن ظاهر شده اند به خوبی برطرف نمود.

از این دستگاه به راحتی می توان برای برداشتن انواع زگیل ها اقدام نمود. حتی می توان افتادگی پلک چشم و یا شل شدگی پوست را با این دستگاه لیزر به خوبی درمان نمود.

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن

مزایای استفاده از دستگاه لیزر دی اکسید کربن

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن . از مزایای استفاده و آشنایی با دستگاه لیزر دی اکسید کربن، می توان به بی خطر بودن این دستگاه در انجام وظایف خود اشاره نمود.

این دستگاه به صورت نقطه ای عمل می کند و با ارسال امواج مادون قرمز، دقیقاً محل مورد نظر را هدف قرار داده و به نقاط دیگر بدن و پوست کاری ندارد و هیچ آسیبی حتی به اندازه یک میکرو متوجه دیگر قسمت های بدن نمی شود.

برای آشنایی با دستگاه لیزر دی اکسید کربن باید اطلاعات کافی و مهمی از این دستگاه پیدا کرد و در ادامه از آن استفاده نمود. این دستگاه به صورت نقطه ای عملکرد دارد و نقاط مشخص شده از قبل و برای اهداف خاص می توان از آن بهره برداری نمود.

پس به این نتیجه رسیدیم که این دستگاه بهترین دستگاه لیزری است که فقط نقطه مورد نظر را درمان می کند و مانند دیگر لیزر های پوست منطقه ای عمل نمی کند و هیچ آسیبی به دیگر نقاط بدن نمی رسد.

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن

معایب استفاده از لیزر دی اکسید کربن

برای شناخت و آشنایی با دستگاه لیزر دی اکسید کربن به عنوان معایب، شاید بتوان گفت که این دستگاه فقط برای لایه برداری سطحی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و شاید بتوان این موضوع را به عنوان محدودیت و معایب این دستگاه دانست.

از دیگر معایب این دستگاه شاید بتوان گفت که برای افراد با پوست های تیره شاید تاثیر کمتری داشته باشد و محدودیت ایجاد کند.

از دیگر معایب می توان به پوسته پوسته شدن پوست تا دو هفته بعد از لیزر با این دستگاه اشاره نمود که مراقبت های ویژه ای را باید برای استفاده از این دستگاه باید در نظر گرفت.

از دیگر موارد برای آشنایی با لیزر دی اکسید کربن نیز می توان به قرمز شدن پوست و خارش و یا کمی سوزش بعد از استفاده از این دستگاه دانست که البته طبیعی نیز می باشد و شاید در قسمت معایب نتوان این موارد را گنجاند.

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن

مراقبت های ویژه برای استفاده از دستگاه دی اکسید کربن کدامند؟

مراقبت هایی که برای استفاده از دستگاه دی اکسید کربن و آشنایی با لیزر دی اکسید کربن باید رعایت شود، عدم قرار گیری در مقابل نور مستقیم خورشید قبل و بعد از انجام عمل با این دستگاه به مدت دو هفته می باشد.

از دیگر موارد می توان به استفاده نکردن از حمام با آب خیلی گرم به مدت سه روز بعد از عمل با این دستگاه می باشد.

از موارد دیگر می توان به استفاده از داروهای تجویزی پزشک بعد از استفاده از این دستگاه و عدم اقدام به ورزش های سنگین اشاره نمود. برای آشنایی با دستگاه لیزر دی اکسید کربن می توانید در قسمت تماس با ما در سایت ما با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

آشنایی با لیزر دی اکسید کربن

تفاوت دستگاه لیزر دی اکسید کربن با دیگر لیزرها از لحاظ عملکردی

در ابتدای این مقاله برای آشنایی با دستگاه لیزر دی اکسید کربن از عملکرد و کاربردهای فراوانی که مورد استفاده قرار می گیرد اشاره نمودیم.

تنها تفاوتی که این دستگاه با دیگر دستگاه های لیزر دیگر از جمله دستگاه لیزر تیتانیوم حرفه ای دارد، در عدم کارایی در از بین بردن موهای زائد است.

برای آشنایی با لیزر دی اکسید کربن که دستگاه مناسبی برای از بین بردن موهای زائد بدن نیست و بر روی قسمت هایی از بدن که دارای موی زائد هستند تاثیری ندارد و اصلاً برای این منظور نیز ساخته نشده است.

برای از بین بردن موهای زائد بدن بهتر است از دستگاه تخصصی زائد پلاتینیوم که برای این منظور ساخته شده است استفاده نمود.

بخوانید
نکات جالب در خصوص لیزر موهای زائد در فصل گرم | لیزر موهای زائد در فصل گرما چگونه است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا