محصولات زیبایی

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ یکی از الزاماتی است که حتماً باید رعایت شود. پزشکان متخصص پوست و مو بر این باورند و دلیل منطقی و علمی در خصوص اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن را لازم و ضروری می دانند.

 پزشکان به این نتیجه رسیده اند که اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با دستگاه لیزر مو حتماً شب قبل موهای زائد را شیو و با استفاده از سه تیغ از سطح پوست کوتاه کرد.

دلیل این که ۲۴ ساعت اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن باید آن ها را کوتاه کرد، این است که انرژی دستگاه لیزر بدون هیچ گونه برخوردی به موهای سطح پوست، دقیقاً فولیکول های مو را که در لایه درونی پوست قرار دارند، مورد اصابت و هدف قرار دهد.

اگر موهای زائد کوتاه نشود بیشترین انرژی و گرمای حاصله از نور لیزر با برخورد با موهای بلند سطح بدن به هدر می رود و نمی تواند به ریشه مو و یا به پیاز مو برسد.

به نظر می رسد که این موضوع قانع کننده ای برای از بین بردن موهای زائد بدن قبل از مراجعه برای لیزر می باشد. 

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ

استفاده از چه نوع لیزری بیشترین تاثیر در حذف آن ها را دارد؟

خیلی از دستگاه های لیزر امروزه برای حذف موهای زائد وجود دارند، اما بهترین و کاربردی ترین دستگاه لیزر مو که به بازار عرضه شده و با شراایط خوب و حتی قسطی می توان آن را خریداری نمود، دستگاه لیزر تیتانیوم است.

متخصصین پوست و مو با خرید دستگاه لیزر تیتانیوم می توانند در سالن و مرکز زیبایی خود از یشترین مشتریان به علت کیفیت این دستگاه برخوردار شوند.

از دیگر دستگاه های مدرن و پیشرفته در این زمینه می توان به دستگاه لیزر پلاتینیوم نیز اشاره نمود که کیفیت و عملکرد خاص خود را دارد و رقیبی در رده ی خودش در بازار وجود ندارد.

چرا متخصصین پوست فقط گفته اند موها را بتراشید و ریشه آن را از بین نبرید؟

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن . فرق تراشیدن مو و از بین بردن مو زیاد است. تراشیدن مو یعنی کوتاه کردن مو از سطح پوست است.

مثل تراشیدن با سه تیغ ولی از بین بردن ریشه مو یعنی این که ریشه توسط روش های معمول مثل وکس و یا بند انداختن و یا اپیلاسیون مو را به همرا ریشه آن از زیر پوست کندن است.

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن و کندن مو با ریشه می تواند لیزر کردن مو را بی اثر کند. زیرا ریشه ای وجود ندارد که لیزر بتواند آن را بسوزاند و یا خشک کند.

اگر چه جای ریشه وجود دارد و مو بعد از دو و یا سه هفته تا یک ماه می تواند دوباره رشد کند، ولی در زمان کنده شدن مو به همراه ریشه، هیچ اثری از فولیکول و پیاز مو وجود ندارد و لیزر کردن در این زمان هیچ سودی نخواهد داشت.

به همین خاطر است که پزشکان اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن، اپیلاسیون و وکس و بند انداختن موها را منع کرده اند.

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ

  بعد از لیزر کردن موهای زائد تا چه زمانی نباید شیو کنیم؟

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن . این سوال خیلی از عزیزانی است که مدام می پرسند که بعد از لیزر تا چه زمانی نباید محل لیزر شدن پوست را بتراشیم و یا این که لیزر کنیم؟

در جواب این عزیزان باید بگوییم که حداقل باید بعد از لیزر کردن موهای زائد تا ۷۲ ساعت از شیو کردن محل هایی از بدن که لیزر شده اند باید خودداری شود.

این که مناطقی از بدن به علت تابش نور لیزر از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر از تیغ در این محل ها استفاده شود و یا این که این تحریکی در این قسمت ها صورت پذیرد، می تواند باعث ایجاد سوزش و یا خارش و قرمز شدن و یا جوش زدن شود.

مراقبت های بعد از لیزر کردن مو چیست و چه مراقبت هایی باید انجام داد؟

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن را به خوبی در قسمت ابتدایی این مقاله توضیح دادیم. در ادامه در خصوص مراقبت هایی که بعد از لیزر موهای زائد باید انجام دهیم قصد داریم به ذکر چند نکته اساسی و مهم بپردازیم.

بعد از این که جلسه اول لیزر کردن موهای زائد تمام شد ما باید حتماً به دستورات پزشک خود عمل کنیم. در بعضی مواقع پزشک ما داروهایی را به تشخیص خود برای ما می نویسد که حتماً باید در این خصوص این داروها را مصرف نماییم.

در برخی موارد دستورالعمل هایی مثل عدم قرار گیری در برابر نور مستقیم خورشید که می تواند عوارض تشدید کننده داشته باشد نیز این مورد را نیز باید رعایت گردد.

در خصوص استفاده از کرم ها و پمادهای مرطوب کننده و نرم کننده که پزشک توصیه موکد بر آن دارد، حتماً در مناطق لیزر شده مورد استفاده قرار دهیم.

مرطوب نگه داشتن پوست به خصوص در مناطقی که لیزر انجام شده است می تواند حساسیت خشک شدن پوست و ایجاد ترک و خارش را کم کند و پوست تحریک پذیری کمتری داشته باشد و در نتیجه زودتر پوست به حالت اولیه باز خواهد گشت.

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ

آیا اصلاح با سه تیغ برای مناطقی از بدن که در دید نیستن مناسب است؟

اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن با استفاده از سه تیغ برای مناطقی از پایین تنه و مناطقی از بدن که دسترسی سخت است می تواند گزینه مناسبی باشد.

سه تیغ به علت داشت محافظ بر روی تیغ های خود از بریده شدن پوست مناطقی از بدن که ذسترسی خوبی ندارد و یا دارای فضایی باریک و کم هستند گزینه مناسبی است.

 در قدیم با استفاده از خودتراش های معمولی که محافظی بر روی تیغ آن وجود نداشت، خطرات بریدگی در نقاط حساس پایین تنه بدن وجود داشت و احتمال آسیب رسیدن به این مناطق پنهان بدن و باریک خیلی زیاد بود.

اما امروزه با استفاده از وسیله به نام ژیلت و یا همان سه تیغ اصلاح و کوتاه کردن موها قبل لیزر کردن به راحتی و بدون دردسر و بدون بریدگی می توان مناطق زیادی از بدن را شیو کرد.

بخوانید
همه چیز در خصوص عمل کرایو لیپولیز | عمل لاغر کردن یا کرایو لیپولیز چگونه انجام می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا