محصولات زیبایی

چقدر لیزر موهای زائد بدن اثر بخش نهایی دارد ؟ | استفاده از لیزر برای موی زائد بدن چقدر اثر دارد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چقدر لیزر موهای زائد بدن اثر بخش نهایی دارد ؟

چقدر لیزر موهای زائد بدن اثر بخش نهایی دارد ؟رفع موهای زائد توسط لیزر یکی از شیوه های آرایشی درمانی به حساب می آید. این روش جهت دستیابی به نتیجه دلخواه احتیاج به گذر زمان دارد. پیش از اقدام به حذف موهای ناخواسته بایستی کلیه مواردی که در پروسه ی لیزر موهای ناخواسته اثر بخش هستند را، مدنظر قرار داد تا مطلوب ترین بازدهی را از این شیوه بدست آورد.

موهای ناخواسته معمولا به موهایی گفته می شود که در قسمت های از بدن رشد میکنند که، نا متداول بوده و رنگ تیره این موهای زائد هم، این رشد غیر عادی را خیلی بیشتر آشکار می سازد. رشد موهای اضافی معمولا در قسمت هایی از بدن نظیر چانه، لب فوقانی، دو طرف قسمت صورت، از ناف به سمت پایین و در تو رفتگی قسمت کمر، به رنگ سیاه و تیره قابل دید می باشند.

ریشه مو حاوی ملانین بوده که در جریان نمو و رشد مو، به مراتب این رنگدانه فعال شده و کلیه بدن را، تیره و به رنگ های نظیر سیاه، بلوند، قهوه ای، خاکستری و قرمز در می آورد. در این صورت برای حذف این موها بایستی، از لیزر استفاده نمود تا بصورت دائم از شر آنها خلاص شد.

شیوه رفع موهای زائد توسط لیزر، یکی از آن دسته روش های پرطرفداری است که امروزه بعضی از اشخاص به صورت قاطع آن را نمی شناسند و معلوماتی در این حیطه ندارند. بدین جهت علاقه دارند خیلی زود از این شیوه نتیجه بگیرند.

بخوانید
آیا لیزر باعث سفید شدن موی سر می شود؟ | آیا لیزر موهای سفید بدن به سادگی امکان پذیر است؟

عدم آگاهی درست از این روش و نحوه کارکرد آن، گاها سبب می شود که این گروه از اشخاص خیلی سریع به این نتیجه برسند که این روش ، روشی بی فایده است. در صورتی که ما میدانیم که این طرز فکر کاملا اشتباه است. در ادامه مطلب در خصوص مزایای این روش، جهت حذف موهای زائد و همچنین انواع روش های متعدد جهت از بین بردن موهای ناخواسته و… مطالبی عمده را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. پس در این صورت با ما همراه باشید.

چقدر لیزر موهای زائد بدن اثر بخش نهایی دارد ؟

انواع روش های رفع موهای زائد

در مجموع رفع موهای زائد به دو شیوه دائمی و موقتی صورت می گیرد که، در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

•موقت

یکی از انواع روش های رفع موهای زائد، شیوه موقت است. شما می توانید جهت حذف موهای ناخواسته از شیوه های متفاوتی استفاده کنید. ژیلت یکی از روش های فوری اصلاح موهای زائد می باشد. رشد موها بعد از شیو خیلی سریع است.

از کرم های موبر هم می توان جهت از بین بردن موهای زائد و ناخواسته استفاده کرد. این کرم ها معمولا بوی ناخوشایندی دارند و در کم کردن سرعت رشد مو، نقشی ندارند.

موم یا اپیلاسیون هم یکی از گزینه های رایج جهت حذف موهای ناخواسته است ولی در این شیوه افزون بر اینکه امکان دارد باعث تحریک و خارش پوست شود، درد آور نیز می باشد.

•روش دایمی

از دیگر انواع روش های رفع موهای زائد، روش دائمی است. این روش شامل الکترولیز و لیزر می باشد. توجه داشته باشید که استفاده از روش های موقت جهت برطرف نمودن موهای اضافی در بعضی از قسمت های بدن، دردناک می باشد ولی لیزر یک شیوه دراز مدت می باشد که دست کم در ۶ جلسه حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد موهای ناخواسته را از بین می برد.

بخوانید
امکانات دیوایس لیزر جهت رفع موهای زائد | بهترین نوع لیزر مو

رفع موهای زائد توسط لیزر، پس از چند جلسه جواب می دهد؟

هر جلسه جهت رفع موهای زائد توسط لیزر، بستگی به قسمتی که مورد درمان واقع می شود تقریبا نیم ساعت الی ۲ ساعت زمان نیاز دارد. دست کم بعد از بیست روز از انجام عمل لیزر در قسمتی که درمان روی آن انجام شده باشد، شاهد کاهش مو و ریزش مو در آن قسمت از بدن خواهیم بود. با اطمینان نمی توان بیان کرد که مقدار رشد دوباره مو پس از لیزر به چه میزان است. همچنین امکان دارد به صورت کامل از شر موهای ناخواسته خلاص شوید.

این مساله بستگی به ناحیه مورد درمان، جنس مو، ژنتیک، سیستم به کار برده شده، مدت زمان معالجه و دقت متخصص و یا اپراتور دارد. بعضی از اشخاص پس از طی چند ماه یا چند سال متوجه نمو مجدد مو می شوند، در صورتی که در بعضی از مراجعه کنندگان دیگر، به هیچ وجه ناچار به اصلاح مجدد نیستند. رشد و نمو مو بر روی صورت معمولا سریع تر است. در این صورت پیشنهاد می شود که ۴ الی ۵ هفته یکبار صورت را لیزر کنید. در جلسه ۴ الی ۶، که تقریبا ۱ ماه باهم فاصله دارند حدود ۷۰ الی ۸۰٪ رشد مو کاهش می یابد. برای دستیابی به مطلوب ترین برایند، تا ۲ سال بعد از انجام لیزر درمانی، حتما در طول سال حداقل یک بار سطح پوست صورت را، دوباره لیزر نمایید.

چقدر لیزر موهای زائد بدن اثر بخش نهایی دارد ؟

مزایای رفع موهای زائد توسط لیزر

رفع موهای زائد توسط لیزر همانطور که قبلا در خصوص آن صحبت شد یک روش دائمی است که، دارای مزایای مهمی به شرح زیر است:

بخوانید
خرید دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی زئوس Fractional RF بعلاوه مشخصات ، عملکرد و قیمت آن

•دقت

پرتو لیزر می تواند موهای تیره و ضخیم را به صورت انتخابی و با دقت هرچه تمام تر هدفگیری نماید و به پوست پیرامون ناحیه مورد نظر، هیچ صدمه ای نمی زند.

•سرعت

هر پالس لیزر کمتر از ثانیه زمان می برد و می تواند در این مدت زمان، موهای اضافی زیادی را به صورت همزمان حذف کند. بخش های کوچک نظیر لب فوقانی در کمتر از ۱ دقیقه درمان می شود. و نواحی بزرگ نظیر پشت یا پاها امکان دارد، یک ساعت طول بکشد.

•اثربخشی

برای اکثر مراجعه کنندگان حدودا در طی ۳ الی ۷ جلسه همه موهای اضافی از بین می روند. ولی شیوه های دیگر موقتی هستند و بایستی تا پایان عمر تکرار شوند.

•مقرون به صرفه

با رفع موهای زائد به وسیله لیزر دیگر احتیاجی نیست پول خود را صرف خرید موم، کرم های برطرف کننده، تیغ و سایر روش های موقت کنید. علاوه بر پول، می توانید در زمان خود هم صرفه جویی کنید.

•عوارض جانبی کمتر

در خیلی از شیوه ها نظیر، مومک،وکس در هنگام استفاده و در محل مورد نظر دچار جوش و التهاب میشود و یا در صورت بکارگیری از تیغ امکان بریده شدن و زخم شدن، التهاب سطح پوست خیلی زیاد است. در صورتی که لیزر این عوارض را به همراه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا