محصولات زیبایی

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد چیست؟ | بهترین روش و راهکار جلوگیری و درمان آن کدام است؟

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد چیست؟ از عمده دلایل ایجاد جوش بر روی پوست، تحریک پذیری پوست بعد از لیزر موهای زائد می باشد.

پوست ناخودآگاه بعد از تحریک توسط دستگاه لیزر مو  به خودی خود چربی بیشتری در زیر خود تجمع می کند و می توانند به سطح پوست برسند.

افرادی که به طور کلی دارای پوستی چرب هستند و یا این که تجمع چربی زیادی در بدن خود دارند، بیشتر مستعد جوش زدن بعد از لیز موهای زائد خود هستند.

این افراد باید در کم کردن وزن خود و حذف چربی های اضافی بدن خود اقدامی موثر انجام دهند.

اگر چه این تنها دلیل جوش بعد از لیزر نمی تواند باشد ولی به عنوان یکی از دلایل می توان از آن نام برد.

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد

راه های جلوگیری از جوش بعداز لیزر چیست؟

در بعضی از مواقع دلایلی به غیر از چربی پوست و یا چاقی بدن، می تواند در علت جوش بعد از لیزر موهای زائد بدن اتفاق بیفتد.

یکی از دلایل مهم جوش بعد از لیزر به غیر از عوامل چربی زیاد بدن، می توان به عدم رعایت بهداشت بر روی پوست بعد از لیزر دانست.

آلودگی ابزار و وسایل لیزر مو

ممکن است که در بعضی از مواقع آلودگی های روی پوست و یا آلودگی های مانده بر روی هندپیس دستگاه و نفوذ به پوست بعد از لیزر منجر به جوش روی پوست گردد.

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد در بدن را می توان به آلوده بودن هندپیس دستگاه لیزر موهای بدن نسبت داد.

اگر به درستی هندپیس هایی که بر روی بدن افراد مختلف استفاده شده اند و ممکن است که بدن این افراد آلوده باشد، می تواند این آلودگی به دیگران انتقال یابد.

رعایت بهداشت ابزارها و دستگاه لیزر مو زائد بدن و استریل نمودن آن ها توسط اپراتورها و یا پزشکان سالن های زیبایی می تواند علت جوش بعد از لیزر موهای زائد بدن را به حداقل برساند.

این مورد یکی از راه های پیشگیری از جوش بعد از لیزر موهای زائد می باشد.

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد

عدم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد

استفاده از مواد و لوازم آرایشی غیر استاندارد و قاچاق می تواند استفاده از این مواد و لوازم برای کسانی که به تازگی لیزر مو انجام داده اند در بدنشان باعث ایجاد جوش شود.

محصولات آرایش غیر استاندارد که از مواد سمی و یا با مواد اولیه فیک ساخته شده باشند می تواند برای پوست بدن زیان بار و عوارضی همچون جوش بر روی پوست را باعث شود.

این عامل می توان یکی از اصلی ترین علت جوش بعد از لیزر موهای زائد باشد. با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی به صورت خیلی زیاد می توان از بروز جوش بر روی بدن جلوگیری نمود.

ابتلا به بیماری های خاص نیز می تواند علت جوش بعد از لیزر موهای زائد باشد

از دیگر موارد برای جوش بعد از لیزر موهای زائد می تواند مبتلا شدن به بیماری های خاص باشد. این بیماری ها می توانند عفونت های پوستی و یا دیابت و فشار خون باشد.

این بیماری ها می تواند جوش بعد از لیزر کردن موهای زائد را دوچندان نماید و باعث بروز و بیرون ریختن این گونه جوش ها گردد.

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد

عدم رعایت مراقبت های بعد از لیزر مو یکی دیگر از عوامل جوش بعد از لیزر موهای زائد است

یکی از مواردی که بعد از لیزر و بهتر بگوییم که جوش بعد از لیزر موهای زائد عدم مراقبت بعد از لیزر می باشد. رعایت نکردن نکات بهداشتی و ایمنی می توان جوش بعد از لیزر را پدیدار نماید. خیلی ها این مورد را نادیده می گیرند و توجهی به رعایت و مراقبت بعد از لیزر مو زائد توسط دستگاه لیزر مو را ندارند.

از آنجا که استفاده از دستگاه لیزر مو زائد استاندارد برای سوزاندن ریشه مو زائد نیاز به گرمایی در حد کنترل شده می باشد، این گرما می تواند منافذ پوست را باز نماید و محیطی مناسب برای نفوذ باکتری ها به لایه دوم پوست را باعث گردد.

نفوذ باکتری به داخل پوست می تواند زمینه را برای جوش روی پوست فراهم نماید.

حساسیت پوست یکی دیگر از علت جوش بعد از لیزر موهای زائد است

حساس بودن پوست در بعضی از افراد زمینه برای بوجود آمدن جوش بر روی پوست را فراهم می نماید. این مورد می تواند علت جوش بعد از لیزر موهای زائد باشد.

این افراد به دلیل این که از وضعیت حساسیت پوست خود آگاهی کامل دارند، قبل از انجام لیزر موهای زائد خود حتماً باید با پزشک معالج خود مشورت داشته باشند.

یکی دیگر از موارد و علت جوش بعد از لیزر موهای زائد می تواند عدم تنظیم لیزر باشد

تنظیم نبودن دستگاه لیزر مو زائد می تواند علت جوش بعد از لیزر موهای زائد باشد. اپراتورهای دستگاه لیزر باید آموزش لازم و کافی در خصوص تنظیمات و شناختی که از هر نوع و مدل پوست و مو پیدا می کنند می توانند در عدم آسیب رساندن به پوست زیباجو نقش مهمی و موثری داشته باشند.

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد

ماندگاری جوش بعد از لیزر چقدر است؟

ماندگاری جوش بر روی پوست ،می تواند به مدت خیلی محدود باقی بماند. این مدل جوش ها می تواند در مدت یک هفته تا ده روز از بین بروند.

جوش های بوجود آمده از لیزر کردن پوست و علت جوش بعد از لیزر موهای زائد و ماندگاری آن می تواند برای افراد ناخوشایند باشد.

استفاده از لیزر مناسب می تواند در پیشگیری از جوش بعد از لیزر کارساز باشد

بعضی از دستگاه های لیزر مو در بازار فیک می باشند و به صورت قاچاق وارد کشور شده اند. این دستگاه ها به علت استاندارد نبودن، می تواند آسیب جدی از قبیل علت جوش بعد از لیزر موهای زائد باشند. اگر به سلامتی خود اهمیت می دهیم باید از مراکز فروش دستگاه لیزر مو زائد معتبر خرید نماییم.

یکی از این دستگاه های لیزر مو که از مراکز معتبر می توان خرید نمود، دستگاه لیزر پلاتینیوم  می باشد. از دیگر دستگاه نیز می توان به دستگاه لیزر تیتانیوم  اشاره کرد که می توان از مراکز دارای اعتبار، این دستگاه را با خیال راحت تهیه نمود.

دستگاه لیزر الکس دایود نیز از جمله دستگاه های پر طرفدار و استاندارد می باشد که می توان این دستگاه مناسب که هیچ آسیبی به پوست نمی رساند را مورد استفاده خوبی قرار داد.

بهترین دستگاه لیزر مو زائد کیوسوئیچ را نیز می تواند از جمله بهترین دستگاه های لیزر مو هم برای آقایان و هم برای خانم ها مورد استفاده قرار داد.

بخوانید
نمایندگی فروش دستگاه لیزر الکساندرایت | شرکت طاهر تاج مادر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا