محصولات زیبایی

پلاسما جت چیست؟ مراقبت های قبل و بعد از پلاسما جت چگونه است؟

پلاسما جت و راه های استفاده از آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پلاسما جت

 پلاسما جت به عنوان یک گاز یونیزه شده با دمای حرارت بالا می باشد که برای انتقال الکترون به پوست و انجام زیبایی در پوست، که کاربرد برای لیفت پوست، کوچک کردن بینی و یا جهت از بین بردن چین و چروک پوست صورت و زیر چشم و چانه بیشترین استفاده و کاربرد را دارد.

از پلاسما جت که نوعی درمانگر افتادگی پوست می باشد، می توان به صورت غیر تهاجمی و بدون آسیب و یا بدون جراحی مورد استفاده قرار داد.

استفاده از این نوع درمان امروزه خیلی کاربرد دارد و توانسته است بیشتر مراجعه کنندگان، از این درمان را راضی نگه دارد. به ظور کلی پلاسما جت که درمانی نو و جدید است، می تواند در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی و درمان را داشته باشد. 

با استفاده از پلاسما جت می توان افتادگی پلک و یا پفک زیر چشم را با یک الی دو جلسه مراحعه درمان نمود. این درمان می تواند بدون آسیب و با ایمنی بالا اتفاق بیافتد و بیشترین بازدهی را داشته باشد. 

خیلی ها پرسیده اند که این دستگاه جزء دستگاه  های لیزر مو و پوست محسوب می شود. که در جواب این عزیزان باید بگوییم روش و فرایند کار با این دستگاه همانند دستگاه لیزر مو زائد است و در جاهایی تغرات جرئی دارند.

پلاسما جت

 

مراقبت های قبل و بعد از پلاسما جت چگونه است؟

مراقبت های قبل و بعد از پلاسما جت بدین شکل است که قبل از انجام این درمان توسط پزشک معالج در یک جلسه کوتاه مشاوره ای انجام می شود. در این مشاوره پزشک از بیمار در خصوص بیماری ها و یا قرص هایی که مصرف می نماید، سوالاتی پرسیده می شود.

بیمار نباید بیماری های زمینه ای از قبیل دیابت و یا بیماری های قلب و عروق کرنوی و یا بیماری ها و عفونت های پوستی داشته باشد. مصرف بعضی از قرص ها نیز می تواند در روند درمان توسط روش پلاسما جت، اختلال ایجاد نماید.

این مواردی بود که قبل از شروع درمان باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه و در شروع، می بایست قبل از درمان از قرارگیری در برابر نور مستقیم خورشید قرار نداشته باشید. 

از استعمال لوازم آرایشی بر روی پوست مورد عمل باید خودداری نمود. وجود آرایش بر روی پوست مورد درمان می تواند اختلال زیادی در درمان ایجاد کند.

 استفاده از کرم های ضد عفونی کننده و محافظت کننده پوستی و ضد آفتاب بعد از عمل با پلاسما جت می تواند درمان را زودتر به نتیجه برساند. 

اجتناب از حمام رفتن حداقل تا سه روز و دوری از دست کشیدن و یا خراشیدن، که احتمال آلوده شدن جای پلاسما تراپی را تشدید می کند، می تواند در درمان ایمن و بی خطر موثر باشد.

پلاسما جت

فرایند انجام پلاسما جت بر روی پوست به چه شکلی انجام می شود؟

قبل از شروع فرایند پلاسما درمانی ذکر این نکته را ضروری می دانیم که اگر فرد زیباجو مبتلا به بیماری و عفونت های پوستی می باشد، باید از انجام درمان با پلاسما جت خودداری نماید.

برای این که پوست به شادابی و طراوت اولیه و نتیجه خوبی برسد، از روش پلاسما جت که روش جدید و موثری است، استفاده می شود. در این روش و شروع فرایند بدین شکل است که در ابتدا سطح مورد نظر پوست باید به خوبی تمیز و عاری از هر گونه پوشش های آرایش باشد.

با استفاده از بی حس کنندهای پوستی نسبت به بی حسی و سر نمودن محل مورد عمل، این کار انجام می شود.

عملکرد پلاسما جت بر روی پوست بدین شکل است که با ارسال یون های الکترون بر روی پوست، با استفاده از دستگاه پلاسما جت، می توان گرمای حاصله از گاز یونیزه شده که بر پوست می تابد، بافت های جامد پوست تصعید گردیده و در نتیجه باعث کلاژن سازی و ایجاد کشیدگی پوست و لیفت آن گردد.

پلاسما جت

آیا استفاده از پلاسما جت برای درمان، عوارض دارد؟

انجام درمان با استفاده از روش پلاسما درمانی می تواند عوارض کم و کوتاه مدتی را برای بعضی از افراد به همراه داشته باشد. عوارضی از قبیل مقدار کمی درد و سوزش که یا تورم محل مورد عمل از عوارض کوتاه مدت می تواند باشد.

کسانی که از سوزش کمی که این مدل درمان شاید برای بعضی ها داشته باشد، اصلاً از داروهای مسکن و یا آسپرین استفاده نکنند. آسپرین ها می توانند میزان رقیقی خون را پایین بیاورند و منجر به خونریزی محل عمل گردند.

گاهی مواقع افرادی شاید برای تسکین درد و سوزش که در حد یک ساعت اولیه هم شاید نباشد، اقدام به ماساژ محل عمل می کنند. این کار میتواند تورم و آلودگی در این نقاط را بیشتر کند و باعث بدتر شدن وضع محل مورد درمان گردد.

اگر از دستکاری های بی مورد در محل های مورد عمل مخصوصاً در قسمت بینی که مکانی حساس نیز هست، اجتناب شود، می توان به درمانی بدون درد و یا هر عارضه دیگری دست یافت.

این درمان به نوعی درمان بدون عارضه شناخته شده و توانسته است در بین افراد زیادی مورد توجه واقع گردد. به نحوی که همه روزه مراجعه کنندگان زیادی از این روش اسقبال کرده و توانسته اند درمانی بدون استفاده از جراحی را تجربه نمایند.

پلاسما جت

آیا پلاسما جت برای بینی مناسب است؟

خیلی از افراد به علت ترس از عمل جراحی باز یا با تیغ، سراغ پلاسما جت برای کوچک کردن بینی خود می روند. خوشبختانه این درمان برای کوچک نمودن بینی موثر واقع شده و کاربرد دارد.

البته باید این را بگوییم که بینی های استخوانی نمی توانند از این روش استفاده کنند و کسانی که بینی گوشتی درند، این روش کارساز است.

با استفاده از روش پلاسما تراپی می توان به میزان زیادی از حجم بینی های گوشتی بزرگ را کوچک نمود و به اندازه دلخواه درآورد. این عمل که بدون نیاز به بی هوشی و فقط با استفاده از بی حسی های موضع ای انجام می شود، می تواند از خطرات روش جراحی یا تیغ را به حد خیلی زیادی کاست.

پلاسما جت

بعد از پلاسما جت درمانی بینی از چه پمادی استفاده نماییم؟

بعد از پلاسما درمانی برای بینی باید از پماد و کرم های ضدآفتاب ۵۰SPF برای در امان ماندن پوست بینی در برابر اشعه یو وی خورشید باید استفاده نمود. این کرم محافظت کننده خوبی در برابر نور ماوربنفش و مضر خورشید در مواقعی که مجبور به خروج از منزل باشیم، خیلی موثر می باشد.

در پایان لازم به ذکر است که شرکت های فروشنده دستگاه های لیزر که دستگاه لیزر پلاتینیوم و یا دیگر دستگاه ه های لیزرها را به فروش می رسانند، می توانند کمک خوبی برای استعلام شما عزیزان برای تهیه و یا قیمت پرسیدن در خصوص دستگاه پلاسما جت می باشند. شما می توانید از طریق تماس با ما از قیمت به روز این دستگاه ها باخبر شوید.

بخوانید
آر اِف فرکشنال نیدلینگ اسکارلت (SCARLET S) | مشخصات، کاربردها و ویژگی های آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا